آخرین اخبار :
کد خبر : 39979 سه شنبه 3 آبان 1401 کشاورزی

صادرات ۲ هزار تن مرکبات از میاندورود مازندران به خارج

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات ۲ هزار تن مرکبات از این شهرستان به کشور های همسایه خبر داد.

سید اسماعیل علوی با اشاره به اینکه  نارنگی های پیش رس (ژاپنی) به کشور‌های روسیه، ارمنستان و عراق صادر شد، افزود: صادرات نارنگی از این شهرستان در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب در بازار یابی و ارزآوری یاد کرد.

 وی سلامت و مرغوبیت  را دو ویژگی مهم مرکبات این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: به دلیل این مزیت‌ها تقاضا برای صادرات به خارج از کشور و یا ارسال به دیگر استان‌ها زیاد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود تاکید کرد: زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم و کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازار‌های جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازار‌های جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید فرصت رقابت را مهیا کرد.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای ۸ هزار و ۴۲۰ هکتار باغ مرکبات است، گفت: ۲ هزار و ۷۰۵ هکتار از این باغ‌ها به کشت نارنگی اختصاص دارد که یک هزار و ۱۶۳ هکتار آن نیز نارنگی پیش رس است

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها