آخرین اخبار :
کد خبر : 39976 دوشنبه 2 آبان 1401 سیاست

نماینده مجلس:توسعه زیر ساخت‌های غرب مازندران در حال ریل‌گذاری است

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به چالش های موجود، توسعه زیرساخت های مناطق غرب مازندران در حال ریل گذاری است.

سید شمس الدین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مجتمع کشاورزی سلمانشهر افزود: تصویب هیات وزیران برای ساخت آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر به طول حدود ۷۴ کیلومتر یکی از مهم ترین دستاوردهایی است که ریل گذاری شده است. 
وی بیان داشت : همه اصرار بر این دارند آزادراه تهران شمال هرچه زودتر به سرانجام برسد اما نمی دانند با تکمیل این طرح ملی، محور کناره چالوس تا گیلان قفل می شود و این یک چالش جدی است. 
وی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر نهایی شده و با توجه به محدودیت های مالی به بودجه دولتی متکی نیست. 
نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دریافت مجوز مرزهوایی فرودگاه رامسر زیرساخت دیگری است که در زمان حاضر مراحل نهایی تایید مجوز مرز هوایی فرودگاه در هیات وزیران مطرح است به زودی صادر می شود
حسینی خاطرنشان کرد: غرب مازندران با برخوردی ۲ فرودگاه یکی در رامسر و دیگری در نوشهر با صدور مجوز مرز هوایی این قابلیت را دارند که صنعت گردشگری در این خطه گردشگرپذیر متحول شود. 
وی پیگیری برای تسریع در روند اجرای طرح ملی آزاد راه قزوین - الموت و تنکابن از جمله طرح هایی مطرح کرد که طی سال های گذشته به ویژه سال گذشته تاکنون پیگیری شده است. 
نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ، شروع عملیات گازرسانی به دهستان های سخت گذر سه هزار تنکابن. عباس آباد،  جواهرده رامسر و اشکورات را از دیگر عملیات ریل گذاری توسعه زیر ساخت های غرب استان برشمرد.

حسینی ، کمبود کادر درمانی و تجهیزات پزشکی را یکی از دغدغه های دیرینه مردم خطه گردشگر پذیر غرب مازندران ذکر و اضافه کرد: با اینکه پزشکان حاذق و توانمند در سطح کشور فعالیت دارند اما اینکه تمایل ندارند در این منطقه خدمات ارائه دهند به خاطر فقدان دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی است. 
نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت : دریافت مجوز برای راه اندازی دانشکده تخصصی پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی از مهم ترین زیرساخت برای حل چالش کمبود کادر پزشکی در این منطقه است. 
وی با قدردانی از دولت سیزدهم بابت همراهی در ریل گذاری توسعه زیر ساخت های این منطقه یادآور شد :  با راه اندازی این دانشکده حدود 6 شهرستان غرب مازندران زیر پوشش این مجموعه قرار خواهند گرفت و بیشتر رشته های مرتبط به پزشکی پذیرش می شوند.

این نماینده مجلس اجرای طرح ملی آبرسانی به شهرستان های تنکابن ، عباس آباد و رامسر را از دیگر خدماتی برشمرد که اکنون در حال پیگیری است و امیدوارم پس از به سرانجام رسیدن آن مشکل کمبود آب در این منطقه طی ۲۰ سال آینده رفع شود.

وی از خبرنگاران خواست تا پیگیر  اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار باشند و افزود : قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در اردیبهشت ماه امسال به دولت ابلاغ شده است.

حسینی بیان داشت : یکی از شاخص توسعه زیر ساخت ها فضای کسب و کار است که امیدوارم رسانه ها پیگیر این موضوع شوند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها