آخرین اخبار :
کد خبر : 39963 شنبه 23 مهر 1401 کشاورزی

کام تلخ باغداران از فروش نارنگی و حلاوت دلالان از سود خرید

هر سال با رسیدن فصل برداشت نارنگی قصه تلخ منطقی نبودن قیمت‌ها با توجه به هزینه تولید و ضرر باغداران مازندران تکرار می‌شود.

هر سال با نزدیک شدن به فصل برداشت نارنگی قصه تلخ و تکراری نبود بازار مناسب، برنامه مشخص و الگوی مناسب کشت، سورت و بسته بندی نامناسب محصول، منطقی نبودن قیمت‌ها با توجه به هزینه تولید، گران بودن هزینه‌های حمل و نقل نیز در این استان روایت می‌شود و این قصه با ضرر باغداران و هدررفت سرمایه‌های بخش کشاورزی استان خاتمه می‌یابد.


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می‌شود باغداران استان امسال ۷۰۰ هزار تن نارنگی از باغ‌های مرکبات برداشت کنند.


عباسپور با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده است که از این میزان ۳۰ هزار تن امسال صادر شود افزود: تاکنون دو هزار تن نارنگی از استان به کشور‌های همسایه صادر شد.


رییس اتحادیه باغداران مازندران گفت:پارسال هر کیلو نارنگی ۶ تا ۷ هزار تومان از باغدار خریداری می‌شد که امسال این رقم به ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش یافته که نارضایتی باغداران را به همراه داشته است.


شعبانی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند هم تولید کننده خوبی باشد و هم در موضوع بازرگانی و نظارت ورود پیدا کند.


بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن عذرخواهی از باغداران استان گفت: وزیر جهاد کشاورزی در قالب استیضاح باید در صحن مجلس شورای اسلامی باید پاسخگو باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها