آخرین اخبار :
کد خبر : 39960 دوشنبه 18 مهر 1401 اقتصاد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

وجود سند راهبردی برای توسعه بنادر مازندران ضروری است / ضرورت تأمین شبکه لجستیک برای توسعه تجارت در استان

رضاعلیخانی، گفت: دارا بودن سند راهبردی توسعه بنادر استان با نگاه تطبیق پذیری توسعه تجارت با زنجیره تأمین لجستیک کالا به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در حوزه تجارت بین الملل در استان به شمار می رود.

به گزارش خبرمازندران،  رضا علیخانی به منظور پیگیری راهبرد توسعه و بررسی ظرفیت های بنادر استان از زیرساخت ها و پروژه های عمرانی دردست اقدام بندرامیرآباد بازدید و در جریان روند طرح های توسعه ای و زیربنایی این بندر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسات نیازها و چالش ها در امور زیر بنایی، عمرانی و حاکمیتی احصاء و با ارائه تسهیلات لازم مرتفع می شود، گفت: کلیدی ترین مسئله مبتلابه کشور و استان در برهه کنونی رشد اقتصادی و افزایش ضریب تولید ناخالص ملی می باشد، که ایجاد شبکه زنجیره تأمین لجستیک کالا به عنوان پیش درآمدی بر تولید و تجارت بازرگانی در این موضوع مهم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران دارا بودن سند راهبردی توسعه بنادر استان را گامی موثر در رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد برای استان مازندران دانست که با افزایش هماهنگی شبکه های دیگر لجستیکی مازندران با بنادر و تدقیق در ارائه راهبرد کلان بر سه محور "SWOT "، "تطابق با سیاست های کلان دولت" و "عرضه و تقاضا" ، که امیدواریم این موضوع مهم محقق شود.

علیخانی، بنادر را یک شبکه لجستیک کامل برشمرد و بر نگاه جامع به تأمین شبکه لجستیک با هدف تسهیل و توسعه تجارت در استان تأکید کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها