آخرین اخبار :
کد خبر : 39959 یکشنبه 17 مهر 1401 کشاورزی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:

لزوم ورود تمام قد اتحادیه سورتینگ داران و باغداران برای رونق صادرات / بانک ها؛ روند اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران را تسهیل کنند

خیریانپور بر ورود تمام قد اتحادیه سورتینگ داران، مرکبات و باغداران تاکید کرد و گفت: بانک ها با توجه به سپرده 126 هزار میلیارد تومانی در 4 ماهه نخست امسال، روند اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران را تسهیل کنند. ‎

به گزارش خبرمازندران، حسن خیریانپور در جلسه کارگروه صادرات استان با عنوان اینکه لیست صادرکنندگان شاخص استان می بایست در زودترین زمان ممکن توسط اداره کل صمت استان تهیه و تدوین شود، خاطرنشان کرد: تاخیر در برداشت مرکبات موجب خسارت به محصولات می شود که می بایست آسیب شناسی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پرداخت تسهیلات از منابع مختلف، انتظار داریم، شاهد فعالیت تمام قد اتحادیه سورتینگ داران، مرکبات و باغداران باشیم و در شرایط موجود اتحادیه سورتینگ داران و باغداران در مقوله صادرات تمام قد ورود کنند و همچنین در غرب و شرق استان شعبات سورتینگ داران می بایست ورود جدی داشته باشند.

حسن خیریانپور افزود: یکی از موارد مهم در رشد 8 درصدی اقتصادی تامین منابع مالی است که شبکه بانکی استان می بایست اهتمام جدی داشته باشد. مدیران شبکه بانکی استان هماهنگ و پای کار هستند و این همراهی موجب کسب رتبه دوم برای استان در کشور در پرداخت تسهیلات از بند الف تبصره 18 قانون بودجه شد و همچنین در پرداخت تسهیلات نهاده های دامی و شیلات بانک کشاورزی مازندران رتبه سوم را کسب کردیم.

وی یادآور شد: در 4 ماهه اول سال1401بیش از 126 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی در استان داشتیم که شورای هماهنگی بانک های استان می بایست 5 هزار میلیارد تومان به حوزه صادرات اختصاص دهد لذا بانک ها با روان سازی امور برای سرمایه گذاران، مساله را تسهیل کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها