آخرین اخبار :
کد خبر : 39947 جمعه 25 شهريور 1401 اقتصاد
اختصاصی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بندرامیرآباد خبر داد: خریداری 7 دستگاه الکترو شوک جهت تأمین و تکمیل تجهیزات پزشکیِ بندرامیرآباد

محمدعلی موسی پور ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از خریداری 7 دستگاه الکترو شوک به ارزش 12 میلیارد ریال در بندرامیرآباد خبر داد.

به گزارش خبر مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی موسی پور با اعلام این خبر گفت با توجه به نیاز مرکز ایمنی و بهداشت بندرامیرآباد و در راستای حفظ جان کارکنان و افراد متردد به بندر در مواقع اضطرار ، 7 دستگاه الکترو شوک به ارزش تقریبی 12 میلیارد ریال خریداری و در اختیار مرکز HSE بندر قرار گرفته است. وی با بیان اینکه این تجهیزات در راستای بخشنامه دولت و با اعتبار دولتی خریداری شده است گفت هر کدام از این دستگاهها پس از آموزش افراد نسبت به نحوه عملکرد و سپس تأیید دانشگاه علوم پزشکی در ساختمان های اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد نصب و راه اندازی می شود تا در زمان اضطرار و تا لحظه رسیدن کادر فوریتهای پزشکی ، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به احیاء بیمار اقدام شود. گفتنی است از دستگاه الکتروشوک (دفیبریلاتور) برای اعمال یک شوک الکتریکی قوی به بیمارانی که قلب آنها به دلیل آریتمی ازکار افتاده باشد استفاده میشود. شوک الکتریکی اعمال شده به قلب در برخی موارد باعث بازگشت ریتم قلبی به حالت اولیه میشود. لازم به ذكر است اداره کل بندرامیرآباد پیش از این در راستای مسئولیت اجتماعی و تامین سلامت جامعه در زمان شیوع کرونا نسبت به خرید چند دستگاه ونتیلاتور اقدام و به یکی از بیمارستان های منطقه اهدا کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها