آخرین اخبار :
کد خبر : 39946 پنج شنبه 24 شهريور 1401 اقتصاد

افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنعتی مازندران

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرمازندران ،مجید فانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مجموع اعتبارات ۲۰۰۰ میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی، میزان سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: از ابتدای فروردین تا ۲۰ شهریور امسال حدود ۲۱۲۰ میلیارد تومان در مازندران سرمایه‌گذاری اقتصادی در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی انجام شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰۵۰ میلیارد تومان بود.

وی نتیجه این میزان سرمایه گذاری در حوزه صنعتی و کشاورزی طی مدت تقریبا شش ماهه را بهره برداری از ۱۳ واحد تولیدی با ایجاد ۸۶۲ شغل اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عمده سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و کشاورزی را در طرح‌های دانش بنیان و واحدهای فرآوری و بسته‌بندی و قطعه‌سازی خودرو معرفی و پیش بینی کرد: در این راستا تا پایان امسال ۲۰ واحد تولیدی دیگر در استان به بهره‌برداری برسد.

فانی، از افزایش شاغلان بخش صنعت مازندران از ۸۰ هزار و ۲۱ نفر در سال ۱۳۹۹ به حدود ۸۵ هزار و ۲۵۰ نفر در حال حاضر خبر داد و گفت: حداکثر تا ۲ سال آینده با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش صدور مجوزهای بهره‌برداری میزان اشتغالزایی در بخش صنعت استان به حدود ۱۲۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اظهار به اینکه هدف‌گیری مازندران در سال جاری رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی است که سهم صنایع در آن به همین میزان خواهد بود، افزود : به طور حتم با برداشتن موانع تولید این مهم در سال ۱۴۰۱ در استان محقق خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها