آخرین اخبار :
کد خبر : 39937 دوشنبه 21 شهريور 1401 محیط زیست و منابع طبیعی

درخواست مسکوت ماندن ارزیابی زیست‌محیطی طرح فینسک تا تکمیل ارزیابی مجدد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خواستار مسکوت ماندن بررسی ارزیابی زیست‌محیطی پروژه سد فینسک و پروژه‌های مکمل تا زمان کامل شدن بررسی‌های تکمیلی همه ابعاد طرح توسط دانشگاه منتخب شد.

به گزارش خبرمازندران و به نقل از روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، محمدابراهیم یخکشی از ارائه درخواست توقف بررسی ارزیابی محیط زیستی طرح سد فینسک به دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور محترم به مازندران با درخواست کنش‌گران محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط استان، ریاست محترم جمهوری دستور دادند که این طرح توسط یک مرکز علمی و دانشگاهی معتبر به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: متن دستور ریاست محترم جمهوری عبارت است از «اعتراضات موجود در خصوص سدهای دارای حوضه آبریز بین‌حوضه‌ای با اولویت بررسی وضعیت سد فینسک، بر مبنای اصول علمی و فنی فارغ از تمایلات  منطقه‌ای، استانی و اقلیمی توسط مراکز علمی و پژوهشی اقدام شود.» لذا بر اساس دستور ریاست محترم جمهور و ابلاغ موضوع توسط رئیس دفتر محترم ریاست‌جمهوری به وزارت نیرو و استانداری مازندران، دانشگاه شهید بهشتی برای انجام بررسی‌ مجدد همه‌ ابعاد طرح و تصمیم‌سازی انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در این رابطه مقرر شد که دانشگاه شهید بهشتی با بررسی مطالعات اولیه طرح و پیشینه پروژه، نتیجه مهندسی ارزش قبلی و همچنین برگزاری نشست‌های علمی با ذینفعان و ذیمدخلان و کارشناسان، موضوع را مجددا بررسی کند و تصمیم‌سازی لازم را انجام دهد.

یخکشی تصریح کرد: در اجرای به این دستور، درخواست ما از دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست این است که بررسی ارزیابی زیست‌محیطی ساخت سد فینسک و پروژه‌های مکمل آن را تا زمان تکمیل بررسی‌ها و ارائه پیشنهاد دانشگاه شهید بهشتی مسکوت بماند.

به گفته وی این درخواست طی روزهای اخیر در قالب یک نامه رسمی از سوی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران به دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها