آخرین اخبار :
کد خبر : 38919 چهارشنبه 9 شهريور 1401 سیاست

۱۷۵۴ شهید و نزدیک به ۶۰۰۰ جانباز و ایثارگر در شهرستان بابل داریم

‍«رییس بنیاد شهید شهرستان بابل»: اهداف کلی بنیاد شهید حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است/ ۱۷۵۴ شهید و نزدیک به ۶۰۰۰ جانباز و ایثارگر در شهرستان بابل داریم

خبرمازندران- بابک ابهرزاد

#علی_اصفهانی‌رمی در تشریح عملکرد یک‌ساله بنیاد شهید به‌مناسبت هفته دولت:

🔹اهداف اصلی و اهداف کلی بنیاد شهید به فرموده امام راحل، بحث حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بر همه مسائل ارجحیت دارد. 
🔹بحث فرهنگ ایثار و شهادت فقط بر عهده یک نهاد و اداره خاصی نیست؛ این یک آرمان بزرگی است که همه مدیران و آحاد ملت باید به این موضوع اهتمام بورزد
🔹 برافراشته شدن پرچم ایثار و شهادت، یعنی امنیت، استقلال، عزت و شرافت
🔹باید ابتدا بصیرت داشتن و ولایت‌شناسی را برای نسل‌های امروز که پرسش‌گر هستند، تبیین کنیم؛ اگر نتوانیم این موضوع را برای نسل جدید بصورت عقلانی تبیین کنیم، نتیجه مثبتی همراه نخواهد داشت. 
🔹مسائل فرهنگی باید هدفمند باشد و خروجی تاثیرگذاری داشته باشد؛ تاکید بنده این است که برنامه‌ها تکراری نباشد و خروجی برنامه‌ها باید جهاد تبیین باشد. 
🔹باید لایه‌های مختلف موضوع جهاد تبیین بررسی و کارشناسی شود؛ متاسفانه در فرهنگ ایثار و شهادت آن چیزی که باید انجام می‌شد، نشد. 
🔹ما ۱۷۵۴ شهید و نزدیک به ۶۰۰۰ نفر جانباز و ایثارگر داریم. 
🔹در بحث درمانی بالغ بر ۷۰۰۰ نفر تحت پوشش داریم. 
🔹مرکز مشاوره با حضور ۱۰ نفر از دکترین و متخصصین داریم که خانواده‌های شاهد و جانباز اگر نیاز داشته باشند، در اختیار می‌گذاریم. 
🔹کارگاه‌های اشتغال و آموزشی داریم و به ۸۶۰ نفر تسهیلات دادیم. 
🔹۱۲۰۰ نفر متقاضی کار از فرزندان جامعه ایثارگران داریم که مقاطع تحصیلی آن‌ها از دیپلم تا دکترا است که نزدیک به ۱۰۰ نفر از این تعداد فرزندان شاهد هستند. 
🔹قانون کمک معیشت به معسرین ایثارگر داریم که تحت پوشش معیشتی قرار می‌دهیم که در یکسال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نفر پرونده‌سازی شده که توانستیم ۱۳۰ نفر تحت پوشش قرار دهیم. 
🔹۲۶۹ گلزار شهدا در شهرستان داریم که تقریبا ۶۰ درصد این گلزارها ساماندهی شده است. 
🔹۹۴۰ مدرک تحصیلی دانشگاهی را در جامعه ایثارگر داشتیم. 
🔹شهای حریم حرم، فقط از حریم یک مقبره خاص دفاع نکردند، آن‌ها از ناموس بشریت دفاع کردند و کل بشریت مدیون ایثارگری این عزیزان در تاریخ خواهد بود. 
🔹آن چیزی که ماندگار شده و ماندگار خواهد ماند، چیزی بوده که به قلم نگاشته شده است و ارزش رسانه‌ها در تاریخ‌سازی دارای اهمیت است. 
🔹در وام خوداشتغالی به ۳۵۰ نفر تسهیلات داده شد؛ همچنین ‌۵۱۳ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر تبدیل وضعیت شدند. 
🔹در بحث آزمون استخدامی، موضوع بصورت سیستمی شده و فرزندان شهدا در اولویت هستند، سپس فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و مراحل بعدی وجود دارد که البته بعد از آزمون استخدامی اعمال می‌شود. 
🔹بدهی دولت به بیمه دی رقم پررنگی شده است که متاسفانه خیلی از مراکز درمانی، فسخ قرارداد کردند. 
🔹در استان مازندران ۷۴ میلیارد تومان بدهی به بیمه داریم که سهم شهرستان بابل به نسبت دیگر شهرها بیشتر است. 

چهار‎شنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۱.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها