آخرین اخبار :
کد خبر : 38915 دوشنبه 7 شهريور 1401 کشاورزی

ضریب پایین استفاده از اینترنت و هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی هوشمند مازندران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به خوبی از ظرفیت اینترنت و هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی هوشمند استفاده نشده است و ضریب پایینی در این بخش داریم که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان این توسعه امکانپذیر است.

حسن عنایتی کلیجی در جمع خبرنگاران با بیان خبر فوق در آیین گشایش نمایشگاه فن بازار شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در شهرستان آمل، گفت: امنیت غذایی از مولفه های مهم امنیت در کشورهاست. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در کشور و به ویژه مازندران در برخی محصولات مازاد تولید وجود دارد که در استان مازندران برنج یکی از این محصولات است که تولید بسیار خوبی داشتیم.

عنایتی با بیان اینکه تولید گندم، مرکبات، کیوی و گوشت سفید امسال خوب بود و نیاز سایر استان‌های کشور را هم تامین کردیم، افزود: تکنولوژی و فناوری نوین نیاز امروز جامعه است که منجر به جهش تولید و افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی نامگذاری امسال به دانش بنیان را موجب نگاه ویژه‌ به دانش بنیان کردن کشاورزی دانست و اظهار کرد: توانستیم مجموعه فعالان این بخش را کنار هم گرد آوریم و برای توسعه کشاورزی هوشمند بکار بگیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه رشد تکنولوژی منجر به افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری در حوزه کشاورزی شده است یادآور شد: تلاش بر این است نفوذ دانش و فناوری در حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند و نمره خوبی در این بخش نداریم.

عنایتی افزود: به خوبی از ظرفیت اینترنت و هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی هوشمند استفاده نشده است و ضریب پایینی در این بخش داریم که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان این توسعه امکانپذیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد پردیس کشاورزی در استان بودیم و توانستیم مرکز رشد فناوری کشاورزی را در جویبار راه اندازی کنیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها