آخرین اخبار :
کد خبر : 38908 شنبه 5 شهريور 1401 سیاست
اختصاصی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران : ۷۴میلیارد تومان بدهی در حوزه درمان جامعه ایثارگری استان داریم/ساماندهی ۸۰ گلزار شهدا در دست اقدام است.

سعید کهنسال در نشست خبری ویژه هفته دولت ضمن گرامیداشت یادو نام شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه درسایه نقد رشد اتفاق خواهد افتاد وگرنه جامعه در مسیر رشد با چالش هایی مواجه خواهد شد، اظهار کرد: در بحث درمان جامعه ایثارگری بیش از ۶۵۷هزار نفر تحت بیمه تکمیلی قرار دارند.

اختصاصی / خبر مازندران : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با بیان اینکه در قانون تصریح شده است که ۱۰۰درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران باید پرداخت شود که در قالب بیمه تکمیلی این پرداخت انجام می‌شود. سرانه درمان پیش بینی شده در قانون برای هرنفر در ماه ۲۴۰ هزار تومان است ولی با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی در مناقصه قانونی برگزار شده مبلغ سرانه ۳۷۸ هزار تومان تعیین شده و با کسری مواجه هستیم، گفت: با توجه به اینکه ۱۰۰اعتبار تخصیص نیافت برای همین هزینه درمان به صورت کامل پرداخت نمی شود.

کهنسال گفت: حل ریشه‌ای مشکلات ایثارگران سه بخش اصلی دارد؛ بخش اول این است که سرانه واقعی دیده شود؛ یعنی میزان اعتباراتی که بیمه‌ها می‌توانند در نظر بگیرند به درستی دیده شده و در بودجه سالیانه لحاظ شود؛ بخش دوم این است که اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه به موقع تخصیص و تحویل داده شود؛ سومین نکته مهم این است که در بیمه دی یا بنیاد شهید، راهنمایان بالینی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند حضور داشته باشند تا بتوانیم هزینه‌های زائد را به طور کلی از بین ببریم. وی با اشاره به اینکه تورم و جراحی اقتصادی نیز به مشکلات حوزه ایثارگری افزوده است، افزود: درمازندران ۷۴میلیارد تومان بدهی در حوزه درمان جامعه ایثارگری داریم.

کهنسال با بیان اینکه باید فرهنگ اشتغال در جامعه ایثارگری تغییر کند، ادامه داد: بعضا انتظار کسب شغل با نگاه پشت میز نشینی، جذب فرزندان شاهد و جامعه ایثارگری را با چالش مواجه کرد. وی با بیان اینکه تلاش داریم با آموزش مهارت فرآیند ایجاد اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری استان انجام پذیرد، گفت:ساماندهی گلزار شهدا با تأمین منابع از طریق اعتبارات تملک ودارایی محقق می‌شود وتاکنون سه میلیارد تومان از محل تملک ودارایی و شش میلیارد تومان در قالب سفر رئیس جمهور برای ساماندهی گلزار شهدا مصوب شد که دو میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است. کهنسال یادآورشد: ساماندهی ۸۰ گلزار شهدا در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه ورزش جانبازان و معلولین در قالب تفاهم نامه ای با هیات ورزش جانبازان و معلولین پیگیری می شود، افزود: سرانه ورزش جامعه جانبازان و فرزندان جامعه ایثارگری که دچار محدودیت هایی هستند توسط بنیاد شهید و امورایثارگران استان پرداخت می شود. کهنسال به پرداخت شهریه دانشجویان جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: بحث تحصیل این قشر با مشاوره تحصیلی رصد می شود. وی درخصوص بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه مبنی بر موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران تصریح کرد: طبق آزمون تکلیف ۲۲۲ نفر از فرزندان جانبازان و ایثارگران بالای ۷۰ درصد روشن شد.

کهنسال گفت: سهم استان مازندران از ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال ۲۲۸ میلیارد تومان است و هنوز سهمیه تخصیص نیافته است و آمادگی برای معرفی افراد داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران از اجرای رزمایش سپاس با حضور مسئولین استانی و شهرستان در سطح استان خبر داد و گفت: تلاش داریم در قالب این رزمایش مشکلات جامعه ایثارگری شناسایی و مرتفع شود. وی از تشکیل مجمع خیرین در حوزه های مختلف با هدف ارائه خدمت بی منت به جامعه ایثارگری خبر داد

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها