آخرین اخبار :
کد خبر : 38907 جمعه 4 شهريور 1401 علم و فناوري

مازندران هوشمند در دستور کار قرار دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یکروزه به مازندران از برقراری اینترنت در ۹۵ درصد از روستاهای استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: مابقی روستاها تا پایان هفته دولت سال آینده از این نعمت برخودار خواهند شد و مازندران هوشمند در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرمازندران ،عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور انجام سفر یکروزه ساعتی پیش وارد مازندران شد، با همراهی سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران و کمال علیپور، رئیس مجمع نمایندگان استان و برخی دیگر از مدیران ملی و استانی در نخستین توقف خود از روستای جمشیدآباد زیراب شهرستان سوادکوه بازدید کرد.

وی مازندران را دارای ویژگی هایی دانست که همه مردم تمایل دارند از نعمت زیبایی آن بهره مند شوند و تصریح کرد: علیرغم اینکه اتصال همه روستاها به شبکه ارتباطات سخت است اما قصد داریم تا پایان امسال، ۹۵ درصد از روستاهایی که مشکل اینترنت دارند را به شبکه اینترنت متصل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مابقی روستاهایی که از نعمت اینترنت برخودار نیستند هم تا هفته دولت آینده به اینترنت مجهز خواهند شد تاکید کرد: مازندران هوشمند در دستور کار وزارت ارتباطات و استانداری مازندران قرار دارد.

زارع پور که به منظور بازدید از چند طرح زیرساختی و ارتباطی و همچنین حضور و سخنرانی در نماز جمعه به استان مازندران سفر کرده بود همچنین در جمع مردم روستای جمشید آباد زیراب سوادکوه قول داد تا این روستا تا پایان سال جاری به شبکه و اینترنت متصل شود.

گفتنی است بنا بر اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، در دولت سیزدهم با نصب سایت های مخابراتی جدید و ارتقای سایت های موجود، پوشش صوت و اینترنت ۱۲۳ روستای مازندران تقویت شده است. همچنین در این مدت ۱۴ سایت جدید در حوزه ارتباطات برای پوشش ۳۱ روستای مازندران به بهره برداری رسید که برای ایجاد آن ها ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و تا پایان هفته دولت امسال ۱۰ سایت دیگر برای ترمیم پوشش ارتباطی ۱۶ روستای دیگر در استان به بهره برداری می رسد.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها