آخرین اخبار :
کد خبر : 38905 جمعه 4 شهريور 1401 دولت و ادارات

افتتاح ۱۰۲ واحد مسکونی محرومین در مازندران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: هم زمان با هفته دولت ۱۰۲ واحد مسکونی محرومین و ۴۰۴ طرح اشتغال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرمازندران ،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)مازندران در حاشیه افتتاح خانه محرومین شهرستان بابل به مناسبت هفته دولت در گفتگو با ایسنا با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا بخصوص شهیدان رجائی و باهنر اظهار کرد: کمیته امداد استان ۱۰۲ مسکن محرومین و بیش از ۴۰۴ طرح اشتغال را در هفته دولت افتتاح می کند.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه با اشاره به اینکه جهت ساخت مسکن محرومین مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد و مبلغ  ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی بنیاد مسکن به خانواده ها پرداخت می شود، افزود: مابقی هزینه های ساخت با توجه به نوع مسکن در حال احداث از ظرفیت مشارکت خیرین و توان و آورده خانواده ها تامین می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران تصریح کرد: برای طرحهای اشتغال نیز از محل بند پ تبصره ۱۶مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و از محل بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات از کمیته امداد برای اشتغال خانواده ها پرداخت می شود.

عالیشاه خاطرنشان کرد: تا پایان سال تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای خانواده های تحت پوشش ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه فردی در لیست انتظار دریافت جهیزیه نمانده است خاطرنشان کرد: با وجودی آنکه سرانه کمک در موضوع جهیزیه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است ما  توانستیم این مبلغ را در مازندران به ۳۸ میلیون تومان افزایش دهیم.

وی در ادامه به صفر شدن لیست انتظار دریافت لوازم خانگی اشاره و تصریح کرد: طبق اعلام نیاز اولیه باید ۱۷۰۰ دستگاه لوازم خانگی در اختیار خانواده ها قرار می گرفت که این تعداد را در مازندران به ۸۴۰۰ دستگاه افزایش دادیم و تحویل خانواده ها شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران یادآور شد: در مورد لیست انتظار دریافت وام قرض الحسنه نیز کمیته امداد مازندران نخستین استانی بود که برنامه خود را محقق کرد و موفق شد ۳۰۰۰ نفر موجود در لیست را تا ۱۴۰۱ با اعطای وام از لیست خارج کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه از کار جزیره ای دوری کردیم و به برکت و لطف خداوند و همدلی ایجاد شده توانستیم اقدامات خوبی در استان برای خدمت رسانی به محرومان انجام دهیم، گفت: به مناسبت هفته دولت ۴۸ واحد مسکن محرومین در بابل افتتاح و به بهره برداری می رسد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها