آخرین اخبار :
کد خبر : 38887 جمعه 28 مرداد 1401 محیط زیست و منابع طبیعی

عمل به نظرات کارشناسی در موضوع انتقال آب بین حوضه‌ای

استاندار مازندران با بیان اینکه دنیا در موضوع منابع آب در نقطه بحرانی قرار دارد و باید برای این موضوع برنامه جدی داشته باشیم از نگاه ناعادلانه به موضوع آب مازندران انتقاد و تاکید کرد: در انتقال آب بین حوضه‌ای باید به نظرات کارشناسی جامه عمل پوشانده شود.

به گزارش خبرمازندران ،سید محمود حسینی‌پور نوری، در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، معاون وزیر جهاد کشاورزی، در جمع خبرنگاران گفت: در سند آمایش کشوری به شدت دچار بی برنامگی هستیم و کل کشور از این موضوع رنج می برد و اگر نیازهای اساسی کشور درباره آب مورد توجه تصمیم سازان قرار گیرد نباید چنین شرایطی را در مازندران داشته باشیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: امروزه دنیا در موضوع منابع آب در نقطه بحرانی قرار دارد و کشورهایی که در نقطه بحرانی قرار دارند برنامه های جدی دارند اما در کشور ما برنامه ای وجود ندارد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای وزارت جهاد کشاورزی، مازندران مقام اول تولیدات کشاورزی ایران را دارد از نگاه ناعادلانه به موضوع آب مازندران انتقاد کرد و گفت: وعده هایی که در سد لار داده شد به سرانجام نرسید و سبب متضرر شدن کشاورزان شد؛ آب مهمترین نیاز کشاورزان است و نباید دل نگرانی در این موضوع وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در انتقال آب بین حوضه‌ای باید به نظرات کارشناسی جامه عمل پوشانده شود، اظهار کرد: به زهکشی اراضی کشاورزی مازندران باید به عنوان یک موضوع امنیت ملی دیده شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: امروزه امنیت غذایی از مولفه های امنیت ملی است و کسی نمی تواند منکر این موضوع شود.

وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان مازندران با علاقمندی در مزارع کار می کنند تا بتوانند کشور را به مرز خودکفایی برسانند تصریح کرد: ضرورت دارد سیاستگذاری در این زمینه در مسیر اصلی قرار گیرد و اگر اینگونه باشد می توان بر روی مازندران برای صادرات محصولات کشاورزی حساب ویژه باز کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها