آخرین اخبار :
کد خبر : 37877 دوشنبه 24 مرداد 1401 کشاورزی

کشت دوم برنج در بیش از ۷۰۰۰ هکتار از شالیزارهای مازندران

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون کشت مجدد برنج در ۴۶۷۰ هکتار و پرورش رتون (رویش مجدد و پرورش ساقه های شالی باقی مانده در اراضی) در ۲۳۶۰ هکتار از شالیزارهای استان انجام گرفته است.

به گزارش خبرمازندران ،احسان عباسپور در جمع خبرنگاران ضمن اعلام خبر فوق و با اشاره به اینکه تاکنون برداشت برنج در ۸۸ هزار و ۵۸۹ هکتار شالیزار استان مازندران انجام شد، اظهار کرد: از این سطح، ۸۷ هزار و ۳۳۸ هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۷ واحد بانک نشای برنج در استان، تصریح کرد: امسال با علف‌های هرز در ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۶۱ هزار و ۷۵۰ هکتار و بلاست برگ و خوشه در ۷۵ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

عباسپور با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در ۳۳ هزار و ۶۳۶ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، ادامه داد: ۸۴ هزار و ۳۹۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی میزان آب ذخیره شده سدهای استان را ۱۹۹ میلیون مترمکعب و آب‌بندان‌ها را ۲۴۱ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها