آخرین اخبار :
کد خبر : 37803 پنج شنبه 23 تير 1401 کشاورزی
ایسنا

خرید تضمینی ۷۳ هزار تن گندم در مازندران/ هر کیلو ۱۱۵۰۰ تومان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: تاکنون ۹۳۳۸ کشاورز مازندرانی ۷۳ هزار و ۱۷۶ تن گندم مازاد بر مصرف خود را به ارزش ۸۵۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به مراکز خرید تضمینی استان تحویل دادند.

به گزارش خبرمازندران ، عباسعلی وفائی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۵۱ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان معادل ۸۸ درصد از مطالبات کشاورزان مازندرانی که گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دادند، پرداخت شد.

وفائی نژاد افزود: مابقی وجوه نیز با توجه به ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه «سیفا» در صف انتظار پرداخت قرار گرفت.

وی این مقدار خرید را در ۲۹ مرکز راه اندازی شده برای خرید تضمینی گندم استان عنوان کرد و گفت: مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آردسازی و سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی از جمله این مراکز بودند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیرمفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.

وفائی نژاد در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: بلافاصله پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و در کمترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: کشاوزران در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها