آخرین اخبار :
کد خبر : 37751 یکشنبه 5 تير 1401 اجتماعی

وجود ۳۷۵ موقوفه در شهرستان نکا / ثبت ۵ وقف جدید در سال گذشته

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا از ثبت ۵ وقف جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: شهرستان نکا دارای ۳۷۵ موقوفه است که مردم از آن ها استفاده می کنند.

به گزارش خبرمازندران ،حجت الاسلام حسن دارابی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا از ثبت ۵ وقف جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد و با بیان اینکه ۴ مورد آن انتفاعی است گفت: امامزادگان یکی از عرصه های مهم فعالیت اوقاف هستند.

دارابی اظهار کرد: درخواست ما از مردم این است که برای ایام غدیر، فاطمیه، و موالید و قرآن حتما وقف را مدنظر قرار دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا از وجود ۳۷۵ موقوفه در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: موقوفات انتفاعی و یا اماکن دینی مذهبی که مردم استفاده می‌کنند ۶۴ بقعه، تعداد ۱۰ آرامستان، تعداد ۲۰ تکیه و ۶۳ حسینیه، یک درالقرآن، یک زینبیه، ۲ فاطمیه و ۲۱۴ مسجد است.

دارابی گفت: موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی از عمده موقوفات موجود هستند که تولیت و مدیریت موقوفات متصرفی با اداره اوقاف است. موقوفات دارای درآمد نیز ۳۴ مورد و بدون درآمد ۲۰ مورد هستند که از این تعداد ۹ مورد انتفاعی اند مثل دارالقرآن یعنی درآمد ندراند اما مردم از آنان منفعت می‌برند.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف در عرصه های مختلف فعالیت دارد و از جمله فعالیت های ما در فضای مناسب امامزادگان و برگزاری طرح هایی چون آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه الی ۱۴ فروردین ماه است که از اهمیت بالایی برخورداراست.

رئیس اداره اوقاف نکا افزود: ازدیگر برنامه در عیدین قربان و غدیر با عنوان ولایت علوی و اکمال دین نبوی است و برنامه هایی چون بصیرت عاشورایی که در ماه محرم و صفر برگزار می شود و این برنامه ها نیازمند همت و تلاش شبانه روزی است.

دارابی از برگزاری ۴۵ مین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور و در۱۲ رشته اعم از حفظ، قرائت، تحقیق و ترتیل خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ علاقه مند در این دوره مسابقات شرکت کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین علاقمندان می توانند در رشته های نغمات گروهی و همخوانی، نغمات انفرادی، دعاخوانی، اذان، مفاهیم و ترجمه نهج‌البلاغه، و صحیفه سجادیه شرکت کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها