آخرین اخبار :
کد خبر : 37709 چهارشنبه 25 خرداد 1401 کشاورزی

میوه‌های باقیمانده روی درختان سریع چیده شوند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران: باغداران نسبت به برداشت سریع میوه‌های باقیمانده روی درختان به ویژه نارنج اقدام کنند.

به گزارش خبرمازندران، عبدالرحمن زاغی با اشاره به اهمیت مدیریت و پیشگیری از افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های سیاه ریشه و مرکبات مازندران، به کشاورزان هشدار داد: بر اساس بازدید‌های میدانی و گزارش‌های دریافتی، علائم اولیه خسارت این آفت بر روی میوه‌های نارنج باقیمانده از پارسال، انجیر ۳ فصل، زردآلو مشاهده و محرز شده است.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران، بر بکارگیری راهکار‌های مدیریت مگس مدیترانه ای، بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی برای حضور کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت شهرستان‌ها در باغ‌ها برای رصد، پایش و شناسایی کانون‌های آلوده آفت تاکید کرد و گفت: باغداران نسبت به برداشت سریع همه میوه‌های رسیده باقیمانده روی درخت به ویژه نارنج اقدام کنند.
زاغی، به لزوم اطلاع رسانی گسترده برای مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای اشاره کرد و افزود: هماهنگی با تشکل‌های بخش خصوصی مانند اتحادیه تعاونی باغداران، فروشگاه‌های سُموم، کلینیک‌های گیاه پزشکی، شورا‌ها و دهیاری‌های روستا‌های تحت پوشش، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ارسال اطلاعیه و نصب بَنِر در همه مراکز جهاد کشاورزی و .. برای مدیریت این آفت در سریعترین زمان ممکن ضروری است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها