آخرین اخبار :
کد خبر : 37703 دوشنبه 23 خرداد 1401 دولت و ادارات

سفر حج باید یافته‌های معنوی زیادی برای زائران داشته باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران: سفر حج، باید یافته‌های معنوی زیادی برای زائران داشته باشد.

 در آستانه اعزام زائران مازندرانی به حج تمتع، مدیر کل و دست اندرکاران حج و زیارت استان مازندران با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.


نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار گفت: سفر حج باید یافته‌های معنوی زیادی برای زائران داشته باشد و حاصلش تغییرات مثبتی باشد.


آیت الله محمدی لائینی افزود: حج همه مسلمانان یک معنا دارد، حج حجاج کشور ما معنای دیگر، حتی دشمنان ما هم به این زائران نگاهی دیگر دارند.

وی تصریح کرد: دنیا به آئین حج و خصوصا زائران ایران انقلابی نگاه دیگری دارد، پس نگاه ما هم نباید صرفا یک عمل عبادی فردی باشد، اینجا جایی است که دنیا و زوار دیگر می‌خواهند با ما ارتباط برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وحدت، انسجام و یکپارچگی همان چیزی است که باید به جهان نشان بدهیم، ما مستضعفان جهان را می‌بینیم، انتظار این است که زوار ما رفتاری پخته‌تر و سنجیده‌تر داشته باشند تا بتوانند پیام جمهوری اسلامی را به درستی برسانند و مهم‌تر روح عرفانی و معنویت حج را لمس کنند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند، امنیت مسافران و زوار برای ما مسئله جدی است و باید بیش از پیش مورد توجه باشد، ما هنوز تلخی حادثه گذشته را فراموش نکردیم و پاسخگویی آنچنانی را شاهد نبودیم.


امام جمعه ساری گفت: در حال حاضر شرایط دنیای اسلام نیاز به دعای بیشتر دارد، مراسم برائت جزء لاینفک آداب حج است، در مقابل روحیه استکباری و سلطه رژیم غاصب صهیونیستی باید تبری از ظالمان را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما با ایده بزرگ بشریت یا همان عدالت جهانی فاصله دارد، برای گشایش کلی نیاز به دعا برای ظهور فرج امام زمان (عج) داریم، قطعا حضرت در مراسم حج شرکت می‌کنند، شرکت در حج سعادت همسفر بودن با امام زمان (عج) را با خود دارد.

 

مدیر کل حج و زیارت استان مازندران هم گفت: هزار و ۵۲۰ زائر حریم ملکوتی وحی الهی از مازندران، از تاریخ ۶ تیرماه به مدت سه روز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.


عباس اسماعیلی با بیان اینکه این زائران در قالب شش پرواز به عربستان عزیمت خواهند کرد افزود: همه زائران مازندرانی مدینه قبل هستند که ابتدا به مدینه و سپس به مکه خواهند رفت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها