آخرین اخبار :
کد خبر : 37687 پنج شنبه 19 خرداد 1401 دولت و ادارات

پس از ۳۰ سال ؛ تعطیلی مرکز ۱۰ هکتاری دفن زباله فریدونکنار

استاندار مازندران اعلام کرد: مرکز ۱۰ هکتاری دفن زباله فریدونکنار پس از ۳۰ سال برای همیشه تعطیل و زباله‌های این شهرستان خوراک نیروگاه زباله سوز نوشهر می‌شود.

به گزارش خبرمازندران، استاندار مازندران در حاشیه سفر به فریدونکنار گفت:زباله‌های تولیدی این شهرستان از اول تیرماه به نیروگاه زباله سوز نوشهر منتقل خواهد شد.

 حسینی‌پور ادامه داد : شهرداری فریدونکنار موظف است زباله‌هایی که از گذشته در این سایت وجود داشت را نیز تا یک سال آینده جمع آوری کند.

او تاکید کرد: با تعطیل شدن سایت دپوی زباله فریدونکنار و بهسازی این زمین می توان از این فضای ۱۰ هکتاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کرد.

روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ تن زباله در شهرستان فریدونکنار تولید و در محل دفن زباله‌ها که در نزدیکی ساحل دریای خزر قرار دارد دپو می‌شود.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، صبح امروز در دومین سفر شهرستانی همراه ۵۰ مدیر استانی به فریدونکنار سفر کرده تا از نزدیک مسایل و مشکلات این شهرستان را بررسی کند.

همچنین استاندار مازندران در سفر شهرستانی به فریدونکنار در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدای والامقام به ساحت گلگون کفنان انقلاب اسلامی ادای احترام کرد. ‎

ساخت این نیروگاه سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار آغاز شد و برای ساخت آن ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود.
نیروگاه زباله سوز نوشهر ۲۷ آذرماه به عنوان اولین نیروگاه شمال کشور بهره برداری شد تا ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت را فراوری و حدود سه مگاوات برق در ساعت تولید کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها