آخرین اخبار :
کد خبر : 36636 پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 سیاست

شهرداری ساری :اخذ تعهدنامه ایثارگری از کارکنان شهرداری براساس بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی بوده است .

جواد طالبی شهردار ساری صبح امروز با سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، معاونان وی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبر مازندران سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌مازندران در این نشست که سعید کلانتری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهردار ساری و محمد لزگی مسئول اداره ایثارگران شهرداری ساری حضور داشتند از خدمات جواد طالبی شهردار ساری به جامعه ایثارگران قدردانی کرد و افزود: دورا دور، عشق شما به جامعه ایثارگری را لمس می‌کنیم و قدردان شهردار ساری هستیم.

وی با اشاره به نگاه حمایتی شهردار ساری به جامعه ایثارگری، اظهار کرد: به محدودیت‌ها و مشکلات شهرداری ساری آگاهی داریم ضمن اینکه از اعمال نظر مثبت شهردار ساری در اجرای قانون بند «د» در موضوع ایثارگران تشکر می‌کنیم. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه شهرداری ساری در مباحث مربوط به تجلیل و تکریم خانواده شهدا و برگزاری یادوراه شهدا، برنامه‌های غنی دارد، گفت: معتقد هستیم جامعه ایثارگری باید با رفتار و کردار، الگویی برای دیگر بخش‌های جامعه باشد تا در مسیری که شهدا برای ما مشخص کرده‌اند اهداف انقلابی را پیگیری کنیم.

در ادامه این نشست جواد طالبی شهردار ساری با اشاره به اینکه شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، اظهار کرد: شهرداری ساری همواره در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پای کار ایستاده و حتی فراتر از توان خود اقدام کرده است.

شهردار ساری افزود: ما مجری قانون هستیم و ارجاع ما باید به قانون باشد. ساری در دهه 90 در وضعیت مناسبی نبود و اتفاقات نامبارکی برای شهر رخ داد که بخشی از این قضایا با رعایت نکردن قانون مرتبط بود.

شهردار ساری با اشاره به روند اجرایی بند «د» و «و» تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و شهدا، تصریح کرد: اخذ تعهدنامه از ایثارگران شاغل در شهرداری مرکز استان که مشمول تبدیل وضعیت هستند، طبق بند «ب» ابلاغیه شماره 2889/01/42/86 مورخ 6 اردیبهشت ماه سال جاری با موضوع اخذ تعهد از فرزندان ایثارگران بوده و از سوی استانداری مازندران به شهرداری ساری ابلاغ شده است که این ابلاغیه اخذ تعهدنامه را هم بر اساس بخشنامه 69405 سازمان امور اداری و استخدامی به ما ابلاغ کردند.

وی یادآور شد: شهرداری ساری در این زمینه نه بر اساس سلیقه شخصی بلکه بر اساس ابلاغیه استانداری مازندران اقدام کرده است ضمن اینکه اخذ این تعهدنامه هم با رضایتنامه مشمول، مبنی بر تبدیل وضعیت به کارگری دائم صورت می‌گیرد و در غیر این صورت، متقاضی می‌تواند وضعیت کارمندی با پست سازمانی متصدی خدمات عمومی را انتخاب کند و هیچ اجباری در اخذ تعهدنامه نیست.

در پایان این جلسه هم‌اندیشی، بنا بر آن شد که در طول سال جاری، با تشکیل کارگروهی مشترک میان اداره کل بنیاد شهید استان و شهرداری ساری ، برنامه‌های اجرایی در حوزه ایثار و فرهنگ شهادت در مرکز استان اجرایی شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها