آخرین اخبار :
کد خبر : 35630 دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 سیاست
اختصاصی

افتتاح تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریالی در کشور به مناسبت روز جهانی مخابرات و ارتباطات

در آستانه 27 اردیبهشت ماه و همزمان با هفته ارتباطات پروژه های مخابراتی استان مازندران افتتاح شد

به گزارش خبر مازندران ۵۸ طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد تومان همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه‌شنبه در مازندران به بهره‌برداری رسید.

به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریالی در کشور افتتاح شد که سهم مازندران از این پروژه ها ۵۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان بوده است .

مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران در این آیین که به صورت نمادین در شهرک امامزاده عبدالله شهرستان آمل برگزر شد با بیان اینکه طرح های افتتاح شده در این استان به منظور کیفی سازی و توسعه خدمات بوده است ، گفت : این طرح ها شامل ایجاد ۵۰ هزار پورت فیبرنوری برای ۳۵ شهرک‌های صنعتی، اجرای ۱۰ کیلومتر فیبر نوری و همکاری با ۲۵۰ شرکت برای ظرفیت‌سازی بیش از ۲ هزار پورت فیبرنوری بوده است.

علی نوروزی با تاکید براین که در حال حاضر بیشتر مناطق شهری مازندران به فیبر نوری متصل هستند، افزود:توسعه فیبرنوری به مناطق دور دست و روستاهای کم جمعیت استان در دستور کار قرار دارد و در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۹۰ کیلومتر خط فیبر نوری در استان اجراشده است و تا پایان خردادماه امسال نیز ۷۵۰ کیلومتر دیگر در سراسر استان اجرا می شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها