آخرین اخبار :
کد خبر : 35621 پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 ورزش

الهامی جاده‌صاف‌کن قلعه‌نویی شد؟

بعد از اینکه الهامی در اقدامی باورنکردنی تیم نساجی را به قهرمانی در جام‌حذفی رساند، کمتر کسی تصور چنین جدایی دراماتیکی را داشت.

 خبر مازندران: اخبار و حواشی اخیر در باشگاه نساجی جامعه فوتبال را شوکه کرد. اخراج شبانه و ناگهانی ساکت الهامی خیلی غافلگیرکننده بود. بعد از اینکه الهامی در اقدامی باورنکردنی تیم نساجی را به قهرمانی در جام‌حذفی رساند، کمتر کسی تصور چنین جدایی دراماتیکی را داشت. درواقع اخراج این مربی یکی از آن اتفاقاتی است که فقط در فوتبال ما رخ می‌دهد و ریشه در همین حواشی دارد.نساجی که آرام و ساکت مسیر خود را طی می‌کرد ناگهان با رسیدن به فینال جام‌حذفی چشم خورد. آنها قهرمان شدند؛ ولی از همان بازی حواشی زیادی گریبان‌شان را گرفت و با درگیری‌های پی‌درپی نتوانستند فصل را سلامت به پایان برسانند و درنهایت یک قربانی دادند.

اختلافی که از ابتدا وجود داشت
شاید درظاهر اخراج ساکت الهامی اقدامی ضرب‌الاجلی به نظر برسد ولی این اختلاف ریشه‌ای طولانی‌تر از هفته‌های اخیر دارد. اعضای باشگاه نساجی درظاهر رفیق بودند؛ اما شکافی عمیق بین الهامی و مدیران باشگاه وجود داشت که هرگز برطرف نشد. بعد آن رفتارهایی که الهامی در تیم نساجی در کنار زمین داشت و منجر به محرومیت او شد، اختلافات نمایان شد و مشخص بود که روزی چون آتش زیر خاکستر شعله‌ور می‌شود. ازاین‌رو شاید درحال‌حاضر ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل این باشگاه از این موضوع بیش از هر فرد دیگری خوشحال باشد. خودش در گفت‌وگو با ما در شرایطی که میلی به مصاحبه نداشت فقط به این نکته اکتفا کرد که از این بابت خوشحال نیست؛ ولی برای حفظ حرمت‌ها با این اخراج موافق است.

پای قلعه‌نویی در میان است؟
تیم فوتبال نساجی با ساکت الهامی موفق شد قهرمان جام‌حذفی شود. این در شرایطی است که طی روزهای اخیر خبری مبنی‌بر مذاکره جدی و توافق ‌نهایی امیر قلعه‌نویی با مسئولان باشگاه نساجی به گوش می‌رسد.
البته این خبر تازه‌ای نیست و دیگر همه از رابطه صمیمی و بسیار دوستانه رضا حدادیان، مالک باشگاه نساجی با امیر قلعه‌نویی خبر دارند. رفاقت آنها در ائتلاف چند باشگاه لیگ برتری در پرونده بازیکن گابنی مشهود بود. آنجا که حدادیان پای آن بیانیه معروف به نفع گل‌گهر را امضا کرد.
رضا حدادیان پیش‌تر نیز مربیگری تیم فوتبالش را به این‌ مربی پیشکش کرده بود. قلعه‌نویی اما ترجیح می‌داد در تیم‌های اسم‌ورسم‌دار و متمول مربیگری کند. حال با قهرمانی تیم نساجی و شانس حضور این تیم در لیگ ‌قهرمانان ‌آسیا قلعه‌نویی هم بدش نمی‌آید پا به این مسابقات بگذارد و شانس آسیایی خود را امتحان کند.
در این مورد شنیدیم قلعه‌نویی که در مدت حضور در تیم گل‌گهر نتوانست با این تیم به‌ عنوانی دست یابد، دیگر تمایلی به ادامه همکاری با سیرجانی‌ها ندارد و حتی صحبت از مذاکره آنها با نکونام شنیده می‌شود. ازاین‌رو بعید نیست که در پایان فصل خبر برسد که وی به توافق نهایی با نساجی رسیده است.

ساکت بهانه دست‌شان داد
برای برکناری ساکت الهامی و روی کار آمدن قلعه‌نویی بهانه‌ای لازم بود. بهانه‌ای که به‌واسطه آن بتوان مربی قهرمان را کنار گذاشت. الهامی همه‌جوره در این فصل آرام شده بود و بهانه‌های اینچنینی دست کسی نمی‌داد. شایعات اخیر اما بار دیگر این مربی را عصبی کرد. شکست مقابل مس و عصبانیت این مربی در رختکن باعث شد او از مالک باشگاه گله کند. این‌طور که شنیدیم او در رختکن ضمن خداحافظی با بازیکنان و استعفای چندباره از تیم نساجی، حدادیان را دلیل برهم‌ریختن تمرکز تیمش دانست. از یکی از نزدیکان تیم نساجی که اتفاقا در رختکن حضور داشت، شنیدیم این مربی شروع به بدوبیراه گفتن به حدادیان کرده و مقابل بازیکن حرمت وی را نگه نداشته است. ازاین‌رو با خشم مالک باشگاه روبه‌رو و با استعفایش موافقت شده است. درنتیجه الهامی در بزنگاه، بهانه خوبی دست مسئولان نساجی داد و خودش کنار رفت تا به این ترتیب جا برای قلعه‌نویی باز شود.

ماجرای حردانی چیست؟
بعد از برکناری الهامی و آن بیانیه پرابهام، اخبار و حواشی زیادی درمورد اهانت شرمسارانه مربی تیم نساجی به حردانی، بازیکن این تیم در فضای مجازی منتشر شد. این بازیکن که از شنیدن این خبر شوکه شده بود به‌سرعت آن را تکذیب کرد و حتی مدعی شد الهامی مربی محترمی است و قصد دارد از عاملان انتشار این خبر شکایت کند. در پی این موضوع تلاش کردیم با مسئولان باشگاه صحبت کنیم تا آنها نیز متن بیانیه پرابهام خود را ترجمه کنند و بگویند این حرکت ناشایست که از آن در بیانیه باشگاه اسم بردند دقیقا چه بوده است. مسئولان این باشگاه اما پاسخگو نبودند، ایزد سیف‌الله‌پور مدیرعامل این باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اخبار مربوط به حردانی را به کل تکذیب کرد. او چندان دل خوشی از الهامی ندارد و شاید از این اخراج خوشحال باشد؛ ولی از شایعاتی که پیرامون حردانی و الهامی به وجود آمده بود، ناراحت بود و حتی تصور می‌کرد شاید می‌خواهند برای این مربی پاپوش درست کنند.

پاسخ منفی و شبانه شجاعی
قرار بود مسعود شجاعی در تیم تراکتور بعد از برکناری منصوریان در یک بازی هدایت موقت تیم تراکتور را برعهده بگیرد. این یک بازی اما خوب از آب درآمد و مسئولان باشگاه در انتخاب مربی تعلل کردند تا چند هفته‌ای شجاعی کاپیتان مربی تیم تراکتور باشد. در آن زمان شجاعی اما هرگز مدعی نشد قصد ادامه مربیگری دارد و بارها به باشگاه اعلام کرد هرچه سریع‌تر مربی خود را انتخاب کنند؛ چراکه او میلی برای ادامه این کار ندارد. فشارهای شجاعی درنهایت به انتخاب رسول خطیبی ختم شد.
به همین دلیل، بعد از برکناری الهامی و شایعاتی که درمورد مربیگری موقت شجاعی پیچید، این بازیکن به‌سرعت در تماس با یکی از عوامل تیم نساجی که دوست نداشت نامش فاش شود، تاکید کرد مسئولیت فنی تیم را نمی‌پذیرد و تاکید کرد روی او حساب نکنند.
درنهایت این اتفاق باعث شد مسئولان باشگاه که بدشان نمی‌آمد با شجاعی تا پایان فصل ادامه دهند، دست‌شان در پوست گردو بماند و درنهایت اعلام شد اسماعیل اسماعیلی که در فصل جاری به‌عنوان مربی در کادرفنی نساجی حضور داشته و به‌تازگی نیز سرپرست این تیم بوده، به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب شده است.

الهامی: زورم به بازی‌های پشت‌پرده نرسید
ساکت الهامی بعد از اخراجش از نساجی در صفحه اینستاگرامی خود متنی را به این شرح منتشر کرد: «سلام بر مردم خوب مازندران و درود به تمام دوستداران باشگاه پرافتخار نساجی قائمشهر. هر آغازی پایانی دارد و اینجا نقطه پایان یک سال و اندی عشقبازی من با شما عزیزان است که از سلام اول تا کلام آخر رفیق بودید و پای عشق‌تان به نساجی ایستادید. من هم مثل شما عاشق بودم که پای این عشق حرص می‌خوردم و خدا شاهد است که تمام هست و نیست خودم را برای سربلندی نساجی گذاشتم. از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، از همان روزهای اول که به نساجی آمدم، در یک جنگ نابرابر، با آنها که نساجی را حیاط‌خلوت خود می‌دیدند، جنگیدم و در میدان مسابقه زورم رسید پرچم نساجی را به اهتزاز درآورم اما حریف بازی‌های پشت‌پرده‌شان نبودم. شما که غریبه نیستید، از همان روز که با دست خالی معادلات مدعیان را به هم زدیم، این روز را می‌دیدم و همین شد که می‌خواستم بعد از قهرمانی در جام‌حذفی، خلاف میل باطنی‌ام از نساجی جدا شوم اما ماندم تا رفیق نیمه‌راه نباشم. از آغاز عملیات نجات نساجی و جشن بقا در لیگ بیستم تا جشن قهرمانی در جام‌حذفی، نساجی را بخشی از وجود خودم دیدم و امروز خوشحالم که نساجی بخش مهمی از کارنامه مربیگری من شده و من هم بخشی از تاریخ این باشگاه پرافتخار هستم. تنها حسرتم این است که چرا در فصل جاری در خانه به میدان نرفتیم تا نفس‌تان را مثل بازی‌های حذفی پشت خودم داشته باشم و حس کنم پشتم به کوه است. وجدانم راحت است که ذره‌ای کم نگذاشتم و اگر روی نیمکت یا در رختکن عصبانی شدم از تعصبم است که دوست ندارم بازنده و شرمنده باشم. حالا که تصمیم بر این است این نقطه، پایان همکاری من و نساجی باشد، دست یکایک شما نازنینان را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم نساجی بدون من به این مسیر موفقیت ادامه بدهد که حق شماست نه‌تنها بر بام فوتبال ایران، که بر بام فوتبال آسیا باشید. چرخ بازیگر از این بازیچه‌ها بسیار دارد. از تک‌تک هواداران نساجی، از مالک و تک‌تک مدیران باشگاه، از یکایک همکارانم و نفربه‌نفر بازیکنانم حلالیت می‌طلبم که اگر برافروخته شدم تنها برای روشن ماندن چراغ نساجی و بالا رفتن پرچم نساجی بود. خوشحالم با نساجی جامی را دوباره به دست آوردم که بعضی‌ها سال‌هاست هرچه می‌زنند و می‌کوبند، دست‌شان به آن نمی‌رسد. برادر کوچک شما: ساکت الهامی.»

 

منبع: فرهیختگان

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها