آخرین اخبار :
کد خبر : 35617 پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 اجتماعی

برگزاری مرحله نیمه نهایی نخستین جشنواره استانی مشاعره دانش‌آموزی

مرحله نیمه نهایی نخستین جشنواره استانی مشاعره دانش‌آموزی دیروز برگزار شد.

به گزارش خبرمازندران، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری مرحله نیمه نهایی نخستین جشنواره استانی مشاعره دانش‌آموزی با شرکت ۳۷۰ دانش‌آموز از ۲۶ شهرستان استان در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله خبر داد.


محمد شعبانی گفت: دوران کرونا با توجه به آسیب‌های فراوانی که به جامعه تحمیل کرد مزیت‌هایی هم داشت که تقویت فضای مجازی از جمله آن‌ها بود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره بیشتر به جهت هم افزایی و دورهم بودن دانش‌آموزان و تقویت دوستی‌هایشان با محک زدن چند شعر بوده است و نگاه مسابقه‌ای و رقابتی به آن نداشتیم از همین رو برای همه شرکت کنندگان لوح تقدیر صادر می‌شود و هدایایی نیز برای گروه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر توجه خانواده‌ها به مسئله فرهنگ و فعالیت‌های تربیتی اظهار کرد: تحصیل، درس و کنکور، پایان زندگی نیست. در حوزه فرهنگی اصرار داریم که دانش‌آموزان را فقط به کتب درسی پیوند ندهیم. چراکه بهترین دانش آموزان ما افرادی هستند که در کنار تحصیل، یک یا چند مهارت را آموخته و یا در حال آموختن هستند.

شعبانی با اشاره به ساحت زیباشناختی در سند تحول بنیادین تصریح کرد: نمونه بارزی از فعالیت‌های زیباشناختی همین جشنواره مشاعره است که موجب می‌شود تا دایره واژگان تقویت و زندگی‌ها لطیف‌تر شود.


این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: شعر و ادبیات ایران بسیار غنی است که در جهان در مورد این موضوع مطالعات زیادی انجام می‌شود از این رو برماست تا با شیوه‌های لطیف، این ادبیات غنی را به نسل جدید انتقال دهیم.


دبیر برگزاری این جشنواره هم گفت:۳۷۰ دانش‌آموز استان از طریق لینک در جشنواره مشاعره دانش‌آموزی ثبت نام کردند که ۲۸۶ نفر در سه مقطع و از ۲۶ شهرستان مجاز به شرکت در آزمون آنلاین شدند و از این میان ۹۷ نفر برای شرکت در مرحله نیمه نهایی انتخاب شدند. این افراد در ۱۲ گروه با توجه به مقطع و جنسیت و امتیاز آزمون آنلاین گروهبندی شدند که در نهایت از هر گروه ۲ نفر به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند.


معصومه دولو افزود: آیین اختتامیه این جشنواره سه شنبه هفته آینده با حضور ۳۶ دانش آموز دختر و پسر که به مرحله فینال راه یافتند برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها