آخرین اخبار :
کد خبر : 35615 پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 اجتماعی

آغاز ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در مازندران

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرمازندران، حجت‌الاسلام مصطفی سیفی در گفت‌وگویی از آغاز ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این مسابقات به‌صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی، کشوری و سپس بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی افزود: ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم برای آقایان و خانم‌ها تا مرحله کشوری و حفظ 10 جزء قرآن کریم، حفظ 5 جزء قرآن کریم برای هردو گروه تا مرحله استانی خواهد بود.
سیفی عنوان کرد: رشته اذان نیز مانند دوره‌های قبلی ویژه آقایان بوده که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه رشته‌های مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهجالبلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: علاقه‌مندان و فعالان قرآنی بالای 18 سال استان مازندران با ورود به سایت www.quraniran.ir می‌توانند در رشته‌های مورد نظر ثبت نام کنند.
سیفی یادآور شد: سال گذشته حدود هزار و 500 نفر در رشته‌های مختلف قرآنی ثبت نام کرده بودند که پیش‌بینی می‌شود این روند برای سال جاری نیز ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها