آخرین اخبار :
کد خبر : 35591 یکشنبه 18 ارديبهشت 1401 علم و فناوري
دکتر فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در آیین تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه پیام نور استان مازندران عنوان کرد:

وزارت علوم حامی ارتقاء دانشگاه پیام نور است.

دکتر علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی: حمایت از اساتید و معلمان وظیفه دولت و مجلس است.

 

به گزارش خبرمازندران، آیین بزرگداشت هفته معلم و  تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه پیام نور استان مازندران روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور دکتر فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزات علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر نیک‌فر مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت علوم، دکتر کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بابل، سردار سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام نامدار رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان، دکتر نازک‌تبار سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران، جمعی از رؤسای مراکز و واحدها، مدیران ستادی و اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان مازندران، در دانشگاه پیام نور مرکز بابل برگزار شد. در این  مراسم دکتر مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم، از نقش اثرگذار اساتید در تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز جامعه قدردانی کرد. وی با بیان این که تلاش می‌کنیم در دوره جدید، دانشگاه پیام نور را تقویت کنیم و توسعه بخشیم، اظهار داشت: زمانی این دانشگاه در شکستن سد کنکور و امکان دسترسی دانشجویان به دانشگاه، ازخودگذشتگی کرد و با تمام توان پیشتاز شد، اینک بایستی از این دانشگاه حمایت کرد. دکتر فرخی با اشاره به این که رشته‌های پرمتقاضی دانشگاه پیام نور باید شناسایی شوند، تصریح کرد: برخی از رشته‌های کم‌متقاضی به مرور بایستی از گردنه آموزشی در این دانشگاه خارج شوند. وی با بیان این که توسعه هر دانشگاه بر مبنای ریل‌گذاری و مأموریت تعریف‌شده، انجام می‌گیرد، اظهارداشت: دانشگاه پیام نور با داشتن اعضای هیأت علمی مستعد، معتمد و توانمند، از زیرساخت‌های لازم برخوردار است. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم بیان کرد: وزارت علوم با برنامه‌ریزی منسجم به دنبال این است که دانشگاه پیام نور به جایگاه واقعی خود برسد. وی یکی از ویژگی‌های ممتاز این دانشگاه را، موفقیت دانش‌آموختگان آن در پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های معتبر عنوان کرد و اظهارداشت: این مشخصه نشان‌دهنده کیفی‌بودن دانشگاه پیام نور است. وی از استادان و اعضای هیأت علمی به عنوان سرمایه‌های عظیم جامعه و دانشگاه یاد کرد و گفت: امروز مسئولان و مدیران کشور محصول و دسترنج اساتید گرانقدر هستند که بایستی بر دستان این اساتید بوسه زد و آنان را مورد تکریم و احترام قرار داد.

💠دکتر علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این مراسم، تجلیل از اساتید را احترام به جایگاه علم و دانش دانست و گفت: روز استاد و هفته مقام معلم تنها منحصر به یک روز خاص در سال نیست؛ بلکه هر روز متعلق به معلم و استاد است. عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، حمایت از استادان و معلمان را وظیفه دولت و مجلس برشمرد و گفت: از این که معلمان مطالبه‌گری می‌کنند و به خیابان‌ها می‌آیند، حقیقتاً، ما ناراحت و رنجیده می‌شویم. وی تصریح کرد: وظیفه دولت و مجلس است که با تمام توان از حقوق معلمان و اساتید دفاع کند و جایگاه آنان را ارتقاء بخشد. دکتر کریمی فیروزجایی با بیان این که بنده از سال ۱۳۷۷ در دانشگاه پیام نور حضور دارم، یادآور شد: از هر فرصتی که پیش آمد، برای کمک به این دانشگاه استفاده کردم و هیچ وقت درخصوص این موضوع دریغ نمی‌کنم. در کمیسیون تلفیق هم به خاطر حمایت از دانشگاه پیام نور به من هجمه شد و در جواب منتقدان گفتم: مالک این دانشگاه، همین مردم‌اند و متعلق به اشخاص نیست. بنابراین از آنجایی که دانشگاه پیام نور در رشد علمی و گسترش دانایی سهم به‌سزایی داشته است، منصفانه نیست آن را رها کنیم. نگاه و حمایت درباره دانشگاه پیام نور، کاملاً عدالت‌طلبانه و عدالت‌خواهانه است.
وی با قدردانی از زحمات اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه، بر ضرورت استفاده مطلوب از ظرفیت‌های این دانشگاه در راستای ارتقای کیفی دانشگاه تأکید کرد.

💠سردار مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات اساتید و معلمان جامعه، تصریح کرد: با توجه به حساسیت امسال و شرایط پیش روی و جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر ضرورت جهاد تببین و بیان داشته‌های نظام توسط اساتید انقلابی تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود اساتید ما با رویکرد بسیجی و در تراز انقلاب در دانشگاه تقویت شوند.
وی از دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه مردمی و انقلابی یاد کرد و گفت: این دانشگاه عملکرد مطلوبی داشته است.
💠دکتر حسین نازک‌تبار سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران ضمن تشکر از حضور مدعوین و میهمانان در این مراسم به‌ویژه دکتر فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و سردار سعادتی و دکتر کریمی فیروزجایی نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، سالروز شهادت استاد شهید مطهری را گرامی  داشت و روز معلم و استاد را خدمت همه همکاران دانشگاهی و اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه تبریک گفت. وی همچنین از زحمات و تلاش همه اساتید در دوران شیوع  کرونا تشکر کرد و برای تمام اساتید سلامتی و بهروزی را مسألت کرد.
وی با بیان نامگذاری امسال به نام سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" ابراز امیدواری کرد شاهد عملکرد مثبت و اثربخشی بیشتر دانشگاه برای حل مسائل جامعه باشیم و شایسته است ما دانشگاهیان، مسئولیت خود را نسبت به دانشجو و جامعه به بهترین شکل  انجام دهیم. دکتر نازک‌تبار گزارشی اجمالی از برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه پیام نور استان مازندران را ارائه کرد.
وی گفت: توسعه رشته‌ها به‌ویژه رشته‌های کارشناسی ارشد می‌بایست بر اساس نیازمندی و پتانسیل‌های استان صورت بگیرد و یکی از درخواست‌های ما و همه اعضای محترم علمی، توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد است. سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران از تلاش برای توسعه امکانات و زیرساخت ها خبر داد و گفت: امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه چند سالی است که تقویت نشده است و بخشی هم که تعمیر و تجهیز شده از کمک‌های خیرین بوده است.
وی با اشاره به تکمیل پروژه‌های در دست اجرای این دانشگاه گفت: تکمیل پروژه‌های در حال ساخت در دستور کار قرار گرفته است و مقرر شد از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری و همکاری با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اعتبارات مناسب تخصیص یابد.
وی از توسعه مراکز نوآوری و رشد در این دانشگاه خبر داد و گفت: پیگیری مرکز نوآوری خانه خلاق در مرکز تنکابن، تکمیل مرکز نوآوری در مرکز ساری، برگزاری رویدادهای استارتاپی در سطح استان را در دستور کار داریم که همه این موارد با اولویت استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی منطبق با تقویم فرهنگی، ایجاد دبیرخانه بیانیه گام دوم و جهاد تبیین، برگزاری یادواره شهدای خانواده کارکنان دانشگاه پیام نور مازندران، تدفین شهید خوشنام در دانشگاه پیام نور مرکز ساری در 6 خرداد، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه در سال جاری است.
💠دکتر محمدجواد طالبی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بابل با تجلیل از مقام استاد و گرامیداشت هفته معلم، گسترش مرزهای علم و فناوری، ایجاد افزایش روحیه تحقیق و تتبع در بین نسل جوان، تعلیم و تربیت و ارتقاء فرهنگی و شناخت نیازها و مشکلات مردم و کمک به حل آنان و آموزش و پرورش نیروهای انسانی متعهد و متخصص را از مهم‌ترین اهداف عمده دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: انتظار داریم نگاه وزارت علوم به این دانشگاه شایسته‌تر و ویژه‌تر شود. وی از حضور مسئولین در این مراسم قدردانی کرد.
💠در پایان این مراسم از دکتر داوود درویشی سلوکلایی، دکتر سیدامین سیدی، دکتر سیدافشین موسوی چلک، دکتر نسیبه صدفی، دکتر یاسمن خلیلی، دکتر سیدامین مصطفویان، دکتر حسن عبدالله‌زاده، دکتر هادی رزاقیان، دکتر اکبر بهمنی، دکتر علی برزگری و مهندس علی‌اکبر غلامیان به عنوان اساتید نمونه دانشگاه پیام نور استان مازندران در سال ۱۴۰۱ تجلیل شد.

🗓شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها