آخرین اخبار :
کد خبر : 34562 پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 صنعت
نیروگاه نکا

در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بیان شد: نیروگاه نكا یکی از نیروگاه های بسیار مهم،کلیدی، استراتژیک و بزرگ کشور است

رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران و کوروش موسوی تاکامی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با هدف کمک به رفع موانع عبور از پیک برق 1401 از مراحل تعمیرات اساسی واحدها و تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا بازدید نمودند.

      رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران و کوروش موسوی تاکامی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با هدف کمک به رفع موانع عبور از پیک برق 1401 از مراحل تعمیرات اساسی واحدها و تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا بازدید نمودند.

     در ابتدای این بازدید، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ضمن آرزوی علو درجات برای روح امام راحل (ره)و شهدای نیروگاه و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری به بیان اهمیت جایگاه نیروگاه نکا و تولید برق پرداخت .

     رضا علیخانی جایگاه نیروگاه را بسیار مهم، کلیدی، استراتژیک و از بزرگترین نیروگاه های کشور دانست و گفت: این مکان مقدس یادآور خاطرات وزحمات دوران دفاع مقدس است و به جهت اهمیت و نقش حساس این نیروگاه در تامین بخش قابل توجهی از برق استان و کشور در جنگ تحمیلی سه بار مورد تجاوز دشمن قرار گرفت و با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و مسافرخیز بودن استان و رشدتقاضای مصرف برق، به نیروگاه نکا به عنوان بزرگترین تامین کننده انرژی در شمال کشور باید با نگاه بسیار حساس و کلیدی توجه شود.

    علیخانی با اشاره به توسعه اقتصادی کشور بیان داشت : لازمه توسعه اقتصادی، توسعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری می باشد که باید در کنار رشد جمعیت زمینه های رشد و توسعه و توان پاسخگویی متناسب با این رشد فراهم گردد که ما به عنوان دستگاه های حاکمیتی در استان سعی و تلاش داریم که با پیگیری جهت توسعه این نیروگاه یا نیروگاه های جدید قدم برداریم و در همین راستا صنایع نیز با حفظ و نگهداری وتعمیرات به موقع با نیروهای آموزش دیده و توانمند آمادگی لازم برای تولید را داشته باشند.

 

  وی با اشاره به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری به تولید دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در حوزه تولید دانش بنیان تمام تلاش در استفاده از روش های نوین دانش، تکنیک های فناوری محور مبتنی برروش و تکنولوژی هایی که وجود دارد سعی گردد تا نیروگاه از بهره وری و کارایی بهتر و هم در جنبه های زیست محیطی با تغییر سوخت یا تغییر مصرف و سایر جنبه ها با کیفیت بهتری برق تولید نماید.

     وی در ادامه با اشاره به مسئله پدافند غیر عامل گفت : همانطوریکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیروگاه سه بار مورد حمله قرار گرفت دشمن در صدد است از جنبه های سایبری و سایر روشها به ما آسیب بزند و ما باید با پدافند غیر عامل، مدیریت، حفاظت و مراقبت هم از جنبه سخت افزاری و هم جنبه نرم افزاری از صنایع مراقبت نماییم.

در ابتدای بازدید حسینعلی تازیكی سرپرست شركت مدیریت تولید برق نكا نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان، در جلسه و حین بازدید با بیان مشكلات و چالشهای پیش رو، گزارشی در خصوص عملكرد و اقدامات صورت گرفته بازسازی و بومی سازی قطعات نیروگاهی و نیز پتانسیل و توانمندی موجود در كاركنان نیروگاه جهت تامین و تولید پایدار برق ارائه نمود.

     در پایان از فرایند لایروبی حوضچه آرامش، پروژه آب شیرین کن، مراحل تعمیرات اساسی واحدهای بخار، گاز و بخار سیكل تركیبی، اقدامات در حال انجام طرح توسعه بلوك سیكل تركیبی و نیز نحوه تولید برق بازدید مبسوطی بعمل آمد.

درحال حاضر حدود 740 مگاوات از واحدهای نیروگاه شهیدسلیمی نكا طبق برنامه جهت آمادگی تامین و تولید برق در تابستان و پیك مصرف تحت تعمیرات اساسی قراردارد.

نیروگاه شهید سلیمی نكا با ظرفیت تولید 2214 مگاوات و با تامین بیش از 4 درصد از برق كشور نقش بسزایی در پایداری شبكه سراسری برق كشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها