وزارت راه و شهرسازی بیش از 560 نوع خدمت به مردم ارائه می دهد .
مهندس رستمی مدیر کل مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی که در جمع مدیران شورای هماهنگی حمل و نقل استان سخن می گفت عنوان نمود : وزارت راه و شهرسازی در 12 بخش بیش از 560 نوع خدمت به مردم در شقوق مختلف حمل و نقل ریلی ، هوایی ، دریایی ، زمینی و سایر بخش های مرتبط به هموطنان عزیز ارائه می کند
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران مهندس رستمی مدیر کل مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ضمن بيان اين مطلب افزود : دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان در حوزه شهرسازی و برنامه ریزی شهری و مدیریت شهری ، در حوزه ساخت و ساز مسکن ، سیاست گذاری درحوزه ساخت ساختمانها و اماکن دولتی سیاست گذاری برای اسکان جمعیت و توضیح سرریز جمعیت کلانشهرها و همچنین در حوزه بافت فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی ایفای نقش و اعمال سیاست گزاری می نماید.
مدیر کل مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ضمن بیان اینکه شرط اقتدار بیرونی حفظ انسجام درونی است افزود : وزارت راه و شهرسازی برای آنکه بتواند در حوزه خدمت رسانی به هموطنان عزیز موفق عمل نماید می بایست در زیربخش ها دارای انسجام لازم و یکپارچگی و یکنواختی برای ارائه خدمت مطلوب به مردم را دارا باشد . پس شرط حفظ وبقای بیرونی داشتن انسجام درونی است .
مهندس رستمی ضمن اشاره به فعالیت های انجام یافته در حوزه مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت : این دفتر در حوزه های ارزیابی عملکرد یا مدیریت عملکرد ، حقوق شهروندی ، سلامت اداری و پاسخگویی به شکایات ارائه خدمت می نماید.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود تصریح نمود : تعداد 127 مورد در 12 بخش گلوگاه احتمال بروز مفسده و آسیب پذیری در مجموعه وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده است که تمهیدات لازم برای مصون ماندن همکاران و کاهش احتمال خطا اندیشیده شده است .
مهندس عبداله بهادری رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به حاضرین حقوق شهروندی را احترام به ارزش و کرامت والای انسانی دانست و خاطر نشان ساخت : احترام به حقوق شهروندان و توجه به خواسته آنان و تلاش برای پیگیری مطالبات جزو وظایف اصلی ما در مجموعه راه و شهرسازی می باشد .
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد : ظهور و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به دنبال آن گسترش
داد و ستد الکترونیکی مهمترین پایش برای شکل گیری فعالیت های دولت به صورت الکترونیکی بوده و افزون بر آن تحولات اجتماعی ، تحولات سازمانی و اداری نیازها و علم و دانش دلائلی هستند که حرکت به سمت دولت الکترونیک را رقم میزنند.
وي ادامه داد : در همین راستا دولتها برای پاسخ به این پیچیدگی ناگزیرند که اقدام به ایجاد دولت الکترونیک نمایند و از طرفی عوامل متعددی زمینه ساز پیدایش مفهوم دولت الکترونیک بوده اند که همگی ناشی از رشد فناوری و پیچیده تر شدن زندگی بشر است .
مهندس عبداله بهادری افزود : حقوق شهروندی نه یک رابطه یکطرفه که رابطهای دو طرفه است، مردم باید بتوانند نسبت به دریافت خدمات اظهار نظر کنند و در مباحث مدیریت مجموعه نقش کلان داشته باشند بدین معنا شهروند باید بتواند امکانات و مشکلات خدمتی را مطرح کند که این برای مدیریت بهرهوری بزرگترین سرمایه است.
گفتنی است در این نشست تمامی مدیران شورای هماهنگی حمل و نقل استان ،مدیر بانک مسکن استان و بنیاد مسکن درخصوص عملکرد مجموعه خود در حوزه مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان ارائه گزارش نمودند.