آخرین اخبار :
کد خبر : 33464 پنج شنبه 28 بهمن 1400 اقتصاد
اختصاصی خبر مازندران

به منظور ارتقا ایمنی جاده ها در دست اجراست: عملیات روکش آسفالت بیش از 52 کیلومتر از محورهای مرکزی مازندران

راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی استان اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت بیش از52 کیلومتر از محور‌های مواصلاتی مرکزی این استان با اعتباری بالغ بر650 میلیارد ریال با جدیت در دست اجراست .

به گزارش خبر مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران مهندس حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن اعلام این خبر افزود: این عملیات‌ها شامل درزگیری ، لکه گیری و روکش آسفالت بوده است که به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت کریدور شمال به جنوب محورهای شریانی سوادکوه، ساری-قائمشهر ،بابل قائمشهر، بابل-آمل، بابل- بابلسر، آمل - محمود آباد و بخشی از محور هراز صورت گرفته است .
وی با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و برف ،کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش می یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، با بیان اینکه آسفالت گرم هزینه های بالایی دارد، تصریح کرد: از سال گذشته استفاده از روش های حفاظتی و آسفالت با لایه نازک در دستور کار این اداره کل قرار گرفت .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت : هدف نگهداری راه ، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن ، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.
وی افزود: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم نمودن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار و تامین قیر لازم برای اجرای پروژه های سطح استان، سرعت اجرای پروژه افزایش یافته و موجبات رضایتمندی و آرامش مردم را فراهم آورد

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها