آخرین اخبار :
کد خبر : 30351 یکشنبه 28 آذر 1400 فرهنگ
روابط عمومی

دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) آماده استقبال از یک شهید گمنام

در ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری آماده استقبال و میزبانی از یک شهید گمنام می گردد

دومین جلسه ستاد استقبال از شهید گمنام (خوشنام) دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با حضور دکتر هاشمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، دکتر نبی پور و دکتر پاشایی معاونین دانشگاه، سرهنگ محمودی از فرماندهان سپاه، دکتر سادات کرمی مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران، حجت الاسلام دماوندی امام جماعت دانشگاه، بسیج اساتید دانشگاه، رؤسای ادارات و مسئولین دانشگاه، اساتید هیأت علمی، کمیته فنی و عمرانی، مسئول بسیج دانشجویی، نماینده هیأت های مذهبی ساری و نیز سایر اعضای محترم در روز شنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سیدیوسف هاشمی در این جلسه بیان داشت: در محفل انس با شهدا جمع شدیم. ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض می کنم و ما هرچه داریم به برکت و کمک های حضرت زهراست. ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی میدارم و امیدوارم روش تدریس حوزه به دانشگاه بیاید و اساتید دانشگاه هم وارد حوزه شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با اعلام آمادگی دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برای استقبال از شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان داشت: شهادت یعنی حضور و مرگ آگاهانه. شهادت یک مرگ معمولی نیست بلکه یک انتخاب است. از برکت وجود این شهید گمنام در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره مند خواهیم شد. اگر شهدا نبودند این امنیت و آرامش را در ساختار کشور نداشتیم. فرهنگ شهادت به مثابه نور و تلنگری بر ماست تا به یاد داشته باشیم که این راه ادامه دارد و چراغ روشنی در عرصه خدمت به نسل جوان خواهد بود.

وی افزود: شهدا رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و عامل حفظ آن می باشند. به برکت خون شهداست که افتخارات بزرگی را در رشته های پزشکی، فناوری، مراکز رشد و نوآوری، انرژی صلح آمیز هسته ای، علوم دانش بنیان، علوم فضایی، ساخت هواپیما و .... کسب کرده ایم. این بالندگی نتیجه زحمات همه افرادی است که از ابتدای انقلاب تاکنون زحمت کشیدند. یکی از راه های عاقبت به خیری حفظ خون شهدا و ادامه دادن راه این عزیزان است.

این مقام مسئول با اشاره به فرهنگ دفاع مقدس افزود: اخلاق و معنویت در کنار شهدا معنا پیدا می‌کند. با تغییر نسل ها، دشمن برنامه ریزی طولانی مدت می نماید تا به اهداف خود دست یابد. دانشگاه مبدا تحولات است و شهدا می توانند به این تحولات کمک نمایند. اخلاق و علم دو بالی هستند که برای پرواز و اوج گرفتن کشور به آنها نیاز داریم.

دکتر هاشمی با اشاره به برخی از دستاوردهای مهم میزبانی از شهید گمنام در راستای دانشگاه الهی بیان داشت: ایجاد یک قرارگاه فرهنگی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ اسلامی- ایرانی و ارائه معماری ایرانی- اسلامی از دیگر دستاوردهای این کار خواهد بود. امیدوارم ویژگی ها و آرمان های والای شهدا را به نسل آینده منتقل کنیم و سفیر این شهدا باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران بومی نگری و فنی بودن دانشگاه را در ایجاد یادمان مهم دانست و جدید بودن، به چشم آمدن، جذاب بودن، سادگی، درخشندگی و احداث با کمترین هزینه را از دیگر ویژگی‌های ساخت یادمان شهید گمنام برشمرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها