آخرین اخبار :
کد خبر : 30331 یکشنبه 30 آبان 1400 علم و فناوري
روابط عمومی

افتخاری دیگر برای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور؛ تولید نانو مش جراحی توسط عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

برای اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، اجرایی شدن طرح جدید تولید نانو مش جراحی مربوط به دکتر مرتضی ابراهیم نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سیدیوسف هاشمی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با تبریک این موفقیت به خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه ای و به ویژه این استاد پژوهشگر و مبتکر بسیجی بیان داشت: برای اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، اجرایی شدن طرح تولید نانو مش جراحی متعلق به دکتر مرتضی ابراهیم نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موافقت گردید.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی خود را جهت عقد قرارداد فی مابین و به منظور ساخت نمونه محصول در مقیاس نیمه صنعتی تا پایان مرحله اخذ مجوزها و استانداردهای لازم و مورد نیاز از مراجع ذیصلاح با در نظر گرفتن کلیه مفاد و مقررات اعلام نموده است. این قرارداد در قالب کارگروه های فناور و حمایت از نخبگان و طرح های اعضای هیأت علمی دانشگاه ها تدوین و برقرار و قابل اجرا خواهد بود.

 

دکتر مرتضی ابراهیم نژاد افروزی مبتکر و پژوهشگر برتر دانشگاه فنی و حرفه ای و عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در خصوص این طرح بیان داشت: مش جراحی یک محصول بین رشته ای است که رشته های مهندسی شیمی و مهندسی نساجی و پزشکی در تعامل بین رشته ای آنرا تولید می کنند. مش جراحی یک حالت ورقه بافته شده است که جهت نگهداری و تقویت عضو یا سایر بافت های بدن برای دوران طولانی یا کوتاه مدت استفاده می گردد.

وی ادامه داد: نانو مش جراحی تولید شده در دانشگاه فنی و حرفه ای از الیاف حاصل از استحصال پروتئین شیر می باشد که بعلت مشابه بودن آمینو اسیدهای پلی پپتیدی با بافت نسوج اندام انسان، براحتی قابلیت جذب به بدن داشته و عوارض خارج نمودن مجدد آنرا ندارد.

ابراهیم نژاد با تأکید بر مزیت و ویژگی های مهم پروژه خود اظهار داشت: این پروژه به جهت داشتن طرح توجیهی مناسب و استاندارد بودن فرایند تولید و پذیرش طرح در معاونت علمی و فناوری و مرکز طرح های کلان ملی فناوری کشور، با مشارکت بخش خصوصی و بهره برداری ذی ربط با توجه به اینکه نمونه مشابه داخلی در مقیاس نیمه صنعتی موجود نمی باشد، موفق به عقد قرارداد اولیه گردیده است. 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها