آخرین اخبار :
کد خبر : 30327 یکشنبه 16 آبان 1400 علم و فناوري
روابط عمومی

با ابلاغ رسمی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور؛ دکتر سیدیوسف هاشمی به سمت سرپرستی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران منصوب شد.

مراسم تکریم دکتر امیر حیاتی رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران و معارفه دکتر سیدیوسف هاشمی سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با حضور دکتر رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، رؤسا و معاونین دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای استان مازندران، مسئولین بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، حجت الاسلام دماوندی امام جماعت دانشکده فنی امام باقر(ع) ساری، سرهنگ قاسمی جانشین سازمان بسیج اساتید استان مازندران، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه، کارکنان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در تالار ۱۶ آذر دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، دکتر رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این مراسم با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی استکبارستیزی و روز دانش آموز بیان داشت: مناسبت ها و موفقیت های ۱۳ آبان با از خودگذشتگی های افرادی به دست آمده که از جان و مالشان گذشتند. این روزها به عنوان قله، راهنمای راه ما هستند و باید آن را پاس بداریم. همه باید به این قله ها و انتظارات به عنوان فتح الفتوح باور داشته باشند و برای حفظ آن تلاش کنند.

وی گفت: کسوت بازنشستگی را به دکتر حیاتی تبریک عرض می کنم. ایشان یکی از رؤسایی بودند که تلاش زیادی داشتند و از لحاظ فکری، عملی و اعتماد، کارشان قابل توجه بود. امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشند. به دکتر هاشمی نیز تبریک عرض می کنم که این مسئولیت سنگین را عهده دار شدند. امیدوارم کارهای جدید و تابناک تر از گذشته رخ دهد و با کمک همه اساتید و کارکنان، اتفاقات خوبی به نفع کل دانشگاه فنی و حرفه ای صورت پذیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: استانی شدن یکی از سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد و هدف این است تا با تلاش رؤسای استانی و رؤسای مراکز، آمایش آموزش عالی در استان اتفاق بیفتد و از منابع استانی به نحو احسن استفاده شود.

دکتر مهدی در پایان گفت: هدف اصلی دانشگاه، توجه به دانشجویان است تا با کیفیت تربیت شوند، ما باید در کل کشور آدم، انسان ماهر، و استاد کار خوب برای جمهوری اسلامی و سازندگی کشور تربیت کنیم. این امر یک جریان تربیتی است و انتظارات از دکتر هاشمی این است که این شاخص ها را در نظر داشته باشند. در تدبیر کلاس ها، رشته ها، مسائل فرهنگی و کلیه امور، نقطه آرمانی باید تربیت دانشجوی امروزی و مسئولیت پذیر باشد و باید در همه امور مشارکت حداکثری دانشجویان مد نظر قرار گیرد و انسان های شایسته برای جامعه تربیت شوند.

دکتر امیر حیاتی رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران که پس از سالها تلاش در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران به مقام بازنشستگی نایل شد، با گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در این جلسه بیان داشت: از سال ۹۵ که مدیریت دانشگاه را بر عهده گرفتم، تفکر آگاهانه داشتم که دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای از تفکر آموزش و پرورش به سمت تفکر آکادمیک و علمی حرکت کنند و با افتخار در این ۵ سال به این سمت حرکت کرده‌ام.

وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران یک دانشگاه نوپا بود و به همین دلیل سیاست‌گذاری در آن سخت و شکننده بود و سعی کردم تصمیم های جسورانه و آگاهانه زیادی اتخاذ نمایم. در اولین گام میزبانی هفته پژوهش استان مازندران را به خوبی در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری بر عهده گرفتیم. در مدیریت امور مراکز، دیدگاه من کلی نگری و به دور از جزئی نگری و توجه به همه شهرها بود و کلیه مراکز را به صورت یکپارچه و یک واحد استانی می دیدم. از ظرفیت‌های همه طیف ها استفاده کردم. تلاش کردم امور بین الملل را فعال کنم و رفتار برون مرزی را تقویت نمایم. طرف مشورت بسیاری از سازمان های استان بوده ایم و در رویداد گردشگری اکو ۲۰۲۲ به میزبانی ساری، دانشگاه مشاور می باشیم. کارهای عمرانی بزرگ در استان صورت گرفت و پروژه ملی آموزشکده رامسر و نیز افتتاح آموزشکده نوشهر را به عنوان خاطرات ذیقیمت به همراه خواهم داشت.

دکتر حیاتی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در هر جایگاهی هستید، خود را مرکز عالم بدانید؛ ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا پاسخگو باشیم و نشود که شرمنده شویم. باید مسئول رفتارمان باشیم. تمام تلاشمان را انجام دادیم و از همه رؤسای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور دکتر شفیعی، دکتر شمس و دکتر صالحی عمران که افتخار کار کردن با ایشان را داشتم و نیز از زحمات کلیه کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران صمیمانه تشکر می نمایم.

دکتر سیدیوسف هاشمی سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در این مراسم با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی استکبار ستیزی، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز اظهار داشت: از همه ی فرهیختگان و مهمانان حاضر در جلسه تشکر می کنم و امیدوارم لایق باشیم و این امانت را به خوبی به فرد بعدی منتقل نماییم. باید نقص ها را پوشش دهیم و به اهداف عالی دانشگاه فنی و حرفه ای دست پیدا کنیم. از همه رؤسا و کسانی که پیش از این، در دانشکده فنی امام باقر(ع) ساری خدمت رسانی نمودند، قدردانی می نمایم. این مسیر مانند چوگان یک دونده است و باید به نفر بعدی داده شود و پست، به منزله یک تکلیف است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره همکاران گرانقدر دانشگاه، مرحوم اسماعیلی و مرحوم افتخاری که بر اثر ویروس منحوس کرونا از بین ما رفتند، گفت: از زحمات دکتر حیاتی و همکارانشان تشکر می کنم. همه کارمندان روزی بازنشسته خواهند شد اما باید با عاقبت به خیری همراه باشد. از جناب دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور تشکر می نمایم که به من اعتماد کردند و امیدوارم با کمک همه همکاران، دانشگاه فنی و حرفه ای را به سرمنزل مقصود برسانیم.

دکتر هاشمی ادامه داد: دانشگاه مکان مقدسی است که نام الهی بر آن قرار دارد، مصداق کاملی از وحدت است و با همدلی می توانیم به همه چیز برسیم. امیدوارم با تبعیت از ارزشهای مقدس انقلاب اسلامی، این امانت را به سرمنزل اصلی برسانم.

این مقام مسئول با اشاره به آثار منفی کرونا تصریح نمود: این بیماری منحوس ضربه های زیادی به ما زده است و بسیاری از کارگاه ها غیر فعال شدند اما با همت و تلاش و با کمک همه کارکنان و به ویژه اعضای هیأت علمی، باید بتوانیم کرونا را شکست دهیم. انشاءالله همه ی رؤسای مراکز استان برنامه مفصل برای مبارزه با کرونا داشته باشند و امیدوارم هرچه زودتر کلاسهای دانشگاه حضوری شوند و شادابی و نشاط را مانند قبل به آن برگردانیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران افزود: با خدای خود عهد بستم در این دانشگاه الهی، مصلحت دانشگاه را بر همه ی امور اولویت دهم و در این راه تسلیم خواسته های نامعقول هیچ کس نخواهم شد. قانون را سرلوحه خود قرار خواهم داد تا به اهداف عالی دانشگاه دست یابیم. سم و عامل کشنده در دانشگاه، دودستگی و چند دستگی و حزب بازی و باندبازی است اما برای من، مهمترین اصل تقوا خواهد بود و همه باید با همدلی و اتحاد به پیشرفت دانشگاه کمک کنند. مدیریت همفکری و هم افزایی را خواهم داشت و از ایده های خوب همه افراد، از بهشهر تا رامسر استفاده خواهم نمود. باید به توانمندی و اراده کارکنان باور داشته باشیم و به جناح بندی ها توجه نکنیم. باید برای خود ارزش قائل شویم و کار را به کاردان ها و متخصصین بسپاریم. همه این موارد در فرمایشات و شعارهای مقام معظم رهبری و نیز در دولت کریمه وجود دارد. شعار مقام معظم رهبری و آیت ا.. دکتر رییسی (جهادی، انقلابی، عدالت محوری، فسادستیزی، و ولایت مداری) خط قرمز بنده خون شهدا، جانبازان و ایثارگران خواهند بود. باید قدردان این عزیزان باشیم. هر صندلی مدیریتی به اندازه هفتاد و سه شهید و یک حادثه کربلا رقم خورده است و همه باید جوابگو باشیم. بسیج دانشگاه، قلب دانشگاه است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم و از مشورت های آنها استفاده نماییم. بسیجیان قدرتمند و سپاهیان سرافراز در روزهای گذشته که مصادف شده با 13 آبان (روز تبعید حضرت امام، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی)، بر پیکره توخالی آمریکا در دریای عمان ضربه زدند.

رییس جدید دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی است الهی، پویا، اشتغالزا، کارآفرین و هدف مهم تربیت تکنسین ماهر و ورود به بازار کار است و هدف دوم حلقه مفقوده، ارتباط صنعت با دانشگاه می باشد. این امر شدنی است و باید آن را عملی کنیم. می توان از طریق علم به ثروت رسید و باید علم را به عمل پیوند بزنیم و شرط آن برنامه محوری، عملگرایی و پژوهش محوری می باشد و این شدنی است. من به این جمله معتقدم و شعار من خواهد بود، هر دانشجو یک اشتغال. باید بانک اطلاعاتی دانش آموختگانمان را کامل کنیم و آنها را به جامعه معرفی نماییم. باید فرهنگ سازی کنیم تا همه دانش آموزان هنرستانی را جذب کنیم. تبدیل علم به ثروت، شدنی است. در بحث درآمدزایی شامل کارگاه ها و تفاهم نامه با نهادهای بیرونی و با تلاش می توان، وسایل مورد نیاز استان را تأمین نمود و باید مراکز و رشته های درآمدزا داشته باشیم. همه باید همت کنند و بحث جهادی را در نظر داشته باشند.

دکتر هاشمی دانشگاه فنی و حرفه ای را یک دانشگاه الهی خواند و اظهار داشت: سعی ما بر این است تا بتوانیم شهدای گمنام را وارد دانشگاه کنیم و به برکت خون شهدا، دانشگاهی الهی را داشته باشیم. تخصص گرایی و بومی سازی رشته ها مد نظر ماست. ما باید بیکاری را کمتر نماییم و بار سنگین آن را از دوش دولت برداریم و کمک کار دولت انقلابی باشیم. باید زیرساخت های اشتغال فراهم شود. عوامل مؤثر بر بیکاری مانند مدرک گرایی و نمره گرایی نباید وارد مراکز فنی شوند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای بیان داشت: برای استقبال خانواده ها از رشته های مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای، باید در حوزه خانواده ها کار کنیم، با آموزش و پرورش همکاری و مشاوره داشته باشیم تا دانش آموزان وارد رشته های فنی شوند و رشته های فنی را انتخاب نمایند و در نهایت باری از بار سنگین بیکاری را در جامعه کم کنیم. ما متولیان نظام فنی و حرفه ای هستیم. ریل گذاری خوبی توسط دکتر صالحی عمران و تیم مدیریتی ایشان انجام شده است و دانشگاه معنا پیدا کرده است و ما نیز برآنیم تا دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران را با توجه به زحمات گذشته، برجسته تر نماییم و رقیب همه دانشگاه‌های دولتی بزرگ استان باشیم.

وی با اشاره به تجربیات قبلی خود در منطقه 8، آموزشکده رامسر و بسیج اساتید بیان داشت: ثابت کردیم که می توانیم و این امانت را با آینده ای روشن، به سرمنزل مقصود خواهیم رساند. پایه های میز ریاست بنده، توکل برخدا، توسل به ائمه (ع)، توجه به بیانات مقام معظم رهبری، ریاست جمهور، وزیر علوم و ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، تلاش مستمر، و خون شهدا و خون سردار سلیمانی که باید پاس بداریم، استوار شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران از جناب دکتر مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور خواست بر صدور مجوز دفن شهدای گمنام در دانشکده فنی و حرفه ای مرکز استان و نیز کمک در برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان استان در جهت اتحاد و همدلی بیشتر در رامسر مساعدت نمایند.

دکتر هاشمی در پایان از رؤسای مراکز دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی استان مازندران نیز خواست سه موضوع مهم آمایش بزرگ ۵ سال آینده با تجزیه و تحلیل خروجی های آموزش و پرورش و هنرستان ها، چالش های بعد از کرونا و بررسی نقاط ضعف و قوت، و نیز هزینه کرد مالی یک سال گذشته را در 3 هفته آتی به ریاست دانشگاه ارائه نمایند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها