آخرین اخبار :
کد خبر : 22813 چهارشنبه 25 دي 1398 دولت و ادارات
راه و شهرسازی

توسعه حمل و نقل نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی استان دارد .

مهندس نظری با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل می تواند موجبات رشد و رونق اقتصادی را در استان به همراه داشته باشد افزود : ما باید مطالبه گری را فرا تر از وظایف ذاتی دستگاهها مطالبه کنیم ، مطالبه ای که منتج به نتیجه ای مطلوب در راستای توسعه متوازن و همه جانبه گردد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح نمود: با توجه به اینکه حوزه ساخت و ساز و به طور کلی عمران و ساختمان، سهم قابل ملاحظه ای در تولید، اشتغال و رونق اقتصادی دارد و  اینکه مسکن از یک سو می تواند محرک اقتصادی باشد و از دیگر سو، دغدغه بزرگی درجامعه به ویژه برای اقشار کم درآمد، وجود دارد، لذا تامین مسکن در اولویت سیاست های دولت و زارت راه و شهرسازی قرار گرفته که بطبع ما نیز این رویکرد را در مازندران لحاظ نموده ایم .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خاطر نشان ساخت : بحث مناطق محروم و راه های روستایی یکی از محورهای اساسی راه و شهرسازی بشمار می رود  با توجه به گستردگی و نیازهای فراوان و متعددی که در حوزه راه های روستایی وجود دارد با یک ساماندهی و تامین منابعی که توسط مجلس شورای اسلامی در لوایح قانونی پیش بینی می شود، باید بتوانیم این موضوع را به یک رویه متفاوتی تبدیل کنیم. راه روستایی را براساس انتظارات متناسب با منابع تخصیص داده شده ، می توان از رونق بهسازی و نوسازی برخوردار کرد.

رئیس شورای حمل و نقل استان مازندران را استانی خاص و موهبتی الهی قلمداد کرد و تشریح کرد : ما بواسطه حضور نمایندگانمان در مجلس باید برنامه ای برای استفاده بهینه از گردشگری دریائی بیابیم. کاری که در تمام دنیا کشورهای برخوردار از دریا چنین برنامه هایی در مسیر جذب توریست و گردشگر انجام می دهند .

مدیر کل راه مازندران ادامه داد : میزان مسافرت مردم به استانهای کشور را رصد کنید به همین نقطه ای که عرض کردم می رسید طبیعی است که نگاه به این قطب نباید با شاخصه جمعیتی و شاخصه وسعت و مساحت باشد بلکه باید بواسطه کارکردی باشد که استان ارائه می دهد. ضمن اینکه آمار تردد و شب مسافر و حجم تردد در جاده ها نیز نکته قابل شبهه ای نیست زیرا این آمارها توسط سنسورهای الکترونیکی و هوشمندی که در کف آسفالت خیابان تعبیه شده و بصورت انلاین اطلاعات را ارسال می کنند بررسی می گردد و کسی دسترسی به آن ندارد . این سنسورها می گویند که تردد و حمل و نقل در راههای مازندران سه و نیم برابر استانهای دیگر کشور است و ما را جزو 4 استان مهم کشور در حوزه راه و حمل و نقل جاده ای می گذارد .

نظری اعلام کرد : مازندران به تناسب 3 و نیم برابر تردد بیشتر نسبت به استانهای دیگر سه و نیم برابر هم باید اعتبارات استان نسبت به سایر استانها بیشتر باشد . که باز جای دارد از اقدامات استاندار کوشای مازندران بخاطر اقدامات شایسته اش تقدیر کنیم که در حوزه زباله و پسماند توانستند ردیف اعتباری ملی دریافت کنند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران با اعلام اینکه تمامی پروژه های حوزه راه و شهرسازی برای راحتی و تسهیل امور زندگی مردم بنا شده است اظهار داشت : طرح های متعد در راههای روستائی ، بحث بازآفرینی شهرها ، بافت فرسوده ، حاشیه راهها ، مسکن ملی و ... همه و همه برای راحتی و آسایش مردم و بر پایه عدالت گستری تبیین شده و در این مسیر اداره کل راه و شهرسازی مازندران سعی کرده وظایفش را آنطور که باید به مصه ظهور برساند .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها