آخرین اخبار :
کد خبر : 13583 پنج شنبه 3 مرداد 1398 سیاست
در راستای تسریع در روند اجرایی پروژه انجام شد :

بازدید معاون مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از محور ساری – تاکام

دکتر کدخدازاده معاون مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال کشور از پروژه ساری – تاکام بازدید و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

دکتر کدخدازاده معاون مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  به همراه نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال کشور  از پروژه ساری – تاکام بازدید و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران ، دکتر کدخدازاده در اين بازديد ضمن قدرداني از اقدامات صورت گرفته در بخش ارتقاء و تعريض در سطح محورهاي مازندران عنوان نمود : خوشبختانه با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد در راههاي اين استان اقدامات در خور توجه اي در زمينه تعريض و چهار خطه شدن تمامي محورهاي اصلي و شرياني استان در دست اجراست.

وي در ادامه به محور ساري - تاكام اشاره و افزود : محور شریانی ساری _ کیاسر بعنوان یکی از کریدورهای ارتباطی بین استان های مازندران و سمنان است. حجم ترافیک ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و بویژه ایام نوروز قابل رقابت با جاده های ارتباطی شمال به پایتخت کشور است و بسیاری از مسافران برای سفر به مناطق شمالی این مسیر را انتخاب می کنند.

دکتر کدخدازاده اظهار امیدواری کرد : انشااله با نگاه ويژه دولت كريمه و پيگيري هاي نمايندگان محترم مر كز استان اعتبارات قابل توجهي به اين پروژه تخصيص داده شود تا از اين طريق بتوان شاهد ترددي سهل و ايمن در سطح اين محور ارتباطي باشيم .

وی به نقش محور مذكور در جهت جذب گردشگر و مسافر اشاره و تصريح نمود: با توجه به اينكه اين محور منتهي به مناطق بكر و طبيعت چشم نواز مازندران بوده و از طرفي راه ارتباطي اين استان را به استان سمنان برقرار مي كند ، مي تواند عامل مهمي براي جذب گردشگر و مسافراني باشد كه اين منطقه سفر مي كنند.

مهندس سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به اهمیت این پروژه اشاره نمود :  محور ساری – تاکام به جهت قرار گرفتن در کریدور شمال و جنوب و از طرفی تلاقی آن با ترافیک عبوری جنوب شهر ساری به سوی بیش از 250 روستا نقش مهمی ایفا نموده که بهره برداری از این محور می تواند تاثیر فراوانی در افزایش ایمنی و ساماندهی ترافیک منطقه داشته باشد

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت این پروژه به طول 21 کیلومتر  و در دوقطعه در حال اجراست . قطعه اول حد فاصل شهر ساری تا هولار بطول 13/3کیلومتر  و عرض تمام شده 22/80و قطعه دوم حد فاصل هولار تا سه راهی تاکام بطول 8 کیلومتر و عرض تمام شده 22/8  که در حال حاضر 8/5 کیلومتر  از این محور زیر بار ترافیک قرار دارد و مابقی محور در دست اقدام می باشد .

وی افزود :این پروژه بخشی از راه اصلی ساری کیاسر سمنان و دامغان معلمان جندق اردکان است که تکمیل شدن آن نقش مهمی در حذف گلوگاه ترافیکی بین استان مازندران و سمنان دارد.

مهندس سید محمد نظری با اشاره به این نکته که بازگشایی این پروژه در زودترین زمان ممکن از جمله اهداف مان می باشد خاطرنشان کرد : بدلیل موقعیت استراتژیک و خاص منطقه دودانگه و چهاردانگه لذا محور ساری تاکام  از اهمیت خاصی برخوردار است .

وی همچنین خاطرنشان کرد :

بدلیل حجم بالای ترافیک و عرض کم محور سالانه تعداد زیادی از افراد جان خود را از دست می دهند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان  افزود : با توجه به اینکه راه و زیرساخت شریان اصلی توسعه می باشد لذا از کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه شهرسازی تقاضا میکنیم اعتبارات مازندران در حوزه ی راه را فرا استانی ببینند تا شاهد برطرف شدن مشکلات پیش رو باشیم.

لازم بذکر است کاهش میزان تصادفات ، زمان سفر ، مصرف سوخت ، آلودگی هوا ، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و از میان برداشتن نقاط حادثه خیز محور از مزایای این طرح می باشد .

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها