آخرین اخبار :
کد خبر : 46362 چهارشنبه 22 فروردين 1403 سیاست
امام جمعه نوشهر مطرح کرد

لزوم رفع مشکلات مردم به کمک شرکت‌های دانش بنیان

خطیب نماز عید فطر نوشهر با اشاره به شعار امسال و لزوم جهت‌گیری مناسب دانشجویان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات مردم در حوزه تولید ارائه دهند.

آیت‌الله محمود مشایخ امروز ۲۲ فروردین در خطبه‌های نماز عید فطر نوشهر که در مصلای امام خمینی برگزار شد، از ماه رمضان به عنوان ماه توجه به معنویت، ختم قرآن و رقت قلب یاد کرد و افزود: ماه رمضان فرصت خوبی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی بود و بسیاری از خانواده‌ها و فرزندان را از خطرات حفظ کرد.

وی اظهار کرد: هنر انسان این است که آنچه را که بدست آورده است حفظ کند زیرا باقی ماندن در آن عمل بهتر از اصل عمل است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، افزود: امسال به جهت هم‌نوایی با مردم مظلوم غزه، جمعیت زیادی در راهپیمایی شرکت کردند.

خطیب نماز عید فطر نوشهر از راهپیمایی روز قدس به عنوان مانوری برای جهان اسلام یاد کرد و گفت: امسال با وجود ظلم‌های زیادی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام داد امت اسلامی در روز قدس آمدند؛ پشتیبانی خود را از مردم غزه و انزجار خود را نسبت به این جنایات نشان دهند.

حجت‌الاسلام مشایخ به دلایل افزایش جمعیت در راهپیمایی روز قدس پرداخت و ادامه داد: مردم در درجه اول دوست داشتند به مردم مظلوم غزه کمک کنند و دوم آنکه وفاداری خود را نسبت به شهدای قدس از جمله سردار زاهدی و هم رزمانش نشان دهند.

وی به دیدارها و جلسات مقام معظم رهبری با گروه‌های مختلف از جمله دانشجویان طی چند روز اخیر اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در کنار توجه به تولید علم و عالم بر جهت دهی مناسب دانشجویان تاکید کردند.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: امروز وقتی دانشجوی ما مشکلات کشور را می‌شنود و شعاری که از سوی مقام معظم رهبری بر تولید و مشارکت مردمی تاکید دارد باید جهت‌گیری خاصی داشته باشد و با شرکت‌های دانش بنیان برای رفع مشکلات راه حل ارائه دهد.

مشایخ در ادامه بر رفع مشکلات مردم از سوی مدیران و کارکنان ادارات تاکید کرد و یادآور شد: برخی کارها نیاز به اعتبار ندارد بلکه نیازمند مدیریت جهادی و دلسوزی است.

وی به مشکلات حوزه آب به ویژه فرسودگی شبکه و کمبود آب اشاره کرد و خواستار ایجاد منابع آبی مناسب برای شهروندان نوشهری شد.

خطیب نماز عید فطر نوشهر بیان کرد: طی چند مدت اخیر چند مورد آتش‌سوزی در جنگل اتفاق افتاد که ناشی از کم توجهی مردم به خاموش کردن آتش بوده است .

مشایخ گفت: امکانات آتش‌نشانی برای اطفاء حریق در جنگل بسیار کم است و تنها یک بالگرد در استان وجود دارد که کافی نیست.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها