آخرین اخبار :
کد خبر : 46323 شنبه 11 فروردين 1403 حوادث

اخبار انتظامی مازندران ۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری شرکت هرمی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری فعالیت هرمی طرح پانزی در ساری خبر داد و گفت: تا این لحظه تعداد شکات و مال باختگان بیش از ۶۰۰ نفر و مبلغ کلاهبرداری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرمازندران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر گفت: سال‌هاست افرادی با اسامی مستعار تحت عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری و یا هرمی با تبلیغات فریبنده در فضای واقعی و مجازی توانسته‌اند با وعده سودهای نجومی و تضمینی (فعالیت هرمی طرح پانزی) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان به ویژه افراد ناآگاه کنند که این امر چالش‌های عظیمی برای خانواده‌ها بخصوص قشر جوان جویای کار جامعه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا برابر اخبار واصله افرادی در سطح شهرستان ساری با تبلیغ شرکتی با عنوان WDC اقدام به عضوگیری و کلاهبرداری به صورت هرمی از افراد زیادی کردند که با توجه به حساسیت، موضوع سریعاً در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: در تحقیقات میدانی کارآگاهان، دو لیدر شرکت مذکور با همکاری یکی دیگر از برادران خود ساکن در کشور آلمان با تبلیغ پلت فرم شرکت بازاریابی شبکه‌ای WDC در فضای مجازی با وعده معاملات ارز دیجیتال و پرداخت سودهای کلان با حداقل عضویت ۱۰۰ دلار اقدام به عضوگیری (برابر گزارشات بالغ بر ۶۰۰ نفر در سطح کشور) و در نهایت کلاهبرداری کردند که موضوع به مقام قضائی گزارش و دستورات لازم در خصوص تحقیق، شناسایی و دستگیری متهمان اخذ شد.

سرهنگ قیصری ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و اخبار واصله از منابع موثق مبنی بر احتمال متواری و فرار از کشور متهمان با توجه به انجام تحقیقات پلیسی و میدانی و همچنین اشرافیت اطلاعاتی بر محل سکونت، کارآگاهان این پلیس در یک اقدام ضربتی، آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان به پلیس آگاهی دلالت و در تحقیقات به عمل آمده سایر اعضای دخیل و تاثیرگذار شرکت شناسایی و با اخذ دستور قضائی سریعاً نسبت به دستگیر آنها اقدام که همگی به بزه انتسابی اعتراف و پرونده تکمیل و به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند و پرونده با شناسایی شکات در حال رسیدگی در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه بالغ بر ۳۰۰ فقره شکایت واصل و مبلغ بزه کلاهبرداری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده و برابر اخبار تعداد شکات و مال باختگان بیش از ۶۰۰ نفر است.

کشف تجهیزات پزشکی قاچاق در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف بیش از ۳۴۰۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی و بهداشتی قاچاق توسط ماموران اداره نظارت براماکن عمومی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار در این باره گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا به خصوص قاچاق کالاهای سلامت محور، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و فروش تجهیزات پزشکی قاچاق به شهروندان در یک واحد صنفی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات تکمیلی و هماهنگی قضائی و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، واحد صنفی مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از آن موفق به کشف بیش از ۳۴۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق و فاقد مجوز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: متصدی واحد صنفی مذکور پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به اینکه پلیس با قدرت در مقابل اخلال‌گران نظم عمومی ایستاده است از مردم خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شرور قمه کشی که قصد آتش زدن یک وحد صنفی در شهرستان«نور» را داشت، دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری شرور قمه کشی که قصد آتش زدن یک وحد صنفی در آن شهرستان را داشت، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه احمد امینی با اعلام این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اقدامات مجرمانه یکی از اراذل و اوباش شهرستان نور که قصد آتش زدن یک واحد صنفی را داشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: متهم پس از دستگیری به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی، تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ امینی ضمن قدردانی از همکاری و حمایت دستگاه قضائی از پلیس در برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، گفت: پلیس در برخورد با عاملان ایجاد ناامنی مصمم است و اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

دستگیری دو اراذل و اوباش در شهرستان آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری دو اراذل و اوباش که موجب سلب آسایش شهروندان شده بودند، خبر داد.

سرهنگ مجید باقری در این باره گفت: به دنبال کسب خبر مبنی بر اینکه دو نفر نفر اراذل و اوباش در یکی از مناطق بخش دابودشت که با چوب و تبر اقدام به درگیری، راهبندان، تخریب اموال و خودرو شهروندان کردند و موجب سلب آسایش عمومی شدند، دستگیری آنان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران بخش دابودشت شهرستان آمل با بررسی موضوع و شناسایی متهمین و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی، موفق شدند اوباش را دستگیر و جهت بررسی بیشتر به پاسگاه انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، اظهار کرد: با تشکیل پرونده در این خصوص، متهمان دستگیر شده به دادسرا اعزام شدند.

سرهنگ باقری گفت: پلیس با پوشش اطلاعاتی کامل و حضور به موقع خود در محل حادثه، به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجار شکنان را نخواهد داد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها