آخرین اخبار :
کد خبر : 46274 یکشنبه 27 اسفند 1402 اقتصاد
استاندار مازندران:

آمادگی مازندران برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی

نماینده عالی دولت در مازندران از رتبه نخست این استان در تسهیلات تبصره ۱۸ خبر داد و گفت: بستر تحقق رشد ۱۲ درصدی در مازندران فراهم است و برای رسیدن به این مهم از مسوولان تعهد گرفتیم. ‎

دهمین و آخرین نشست ستاد عالی رشد استان مازندران عصر امروز به ریاست سید محمود حسینی‌پور، استاندار برگزار شد.

استاندار مازندران در سخنانی با اشاره به اینکه بیشترین مزیت استان در آب منطقه‌ای است، اشاره‌ای به بیش از ۸۰۰ آببندان در استان داشت که بخش مهمی از آن‌ها باید به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری تبدیل شود.

سیدمحمود حسینی پور با اشاره به گزارش ارائه شده در این نشست، اظهار داشت: مردم استان از مدیران خود توقع دارند که ببینند چه کردند، مجموعه‌های عریض و طویل که فعالیت می‌کنند ماحصل آن باید در زندگی مردم احساس شود و مدیر باید به خودش بیاید و بگوید تا حالا چه کرده است، چه موانعی در مسیر او بوده و برای رفع آن‌ها چه کرده است.

مولدسازی و احیای کارخانجات، فعال شدن بانک‌های خصوصی و ایفای نقش در رشد اقتصادی استان، رتبه نخست مازندران در تبصره ۱۸ کشور طبق نامه وزارت اقتصاد و دارایی مازندران و اینکه استان‌های لرستان، مرکزی، و اردبیل در رتبه‌های بعدی قرار دارند، از جمله مواردی بود که حسینی‌پور در دهمین نشست شورای ستاد عالی رشد استان به آن‌ها اشاره کرد.

استاندار مازندران، گفت: امسال دستگاه‌هایی داشتیم که ۲۰۰ درصد رشد اقتصادی و یا ۱۵ درصد رشد اقتصادی داشتند، ولی در مجموع فعالیت‌ها باید طوری باشد که معدل نهایی در جهت رشد بالای اقتصادی استان باشد.

او اعلام کرد: باید زمینه را برای رشد ۱۲ درصدی در استان فراهم کنیم و تحقق این شعار با توجه به بستری که در مازندران داریم شدنی است و امروز از مسوولان قول گرفتیم که این اتفاق مهم بیفتد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تراکنش دستگاه پوز همه بانک‌های مازندران باید در بانک‌های استان باشد، افزود: اما بخش عمده‌ای از دستگاه‌های پوز تراکنش آن‌ها مستقیم به بانک تهران می‌رود و این به نفع استان نیست.

حسینی‌پور، گفت: مالیات برخی از مراکز تولیدی و صنایع استان در تهران پرداخت می‌شود و نمی‌شود واحدی که از امکانات استان استفاده می‌کند، اما عایدات مالیات به مرکز کشور برود در صورتیکه این درآمد اگر در استان ثبت شود در سرانه کلی برای ما یک امتیاز لحاظ می‌شود.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها