آخرین اخبار :
کد خبر : 46170 جمعه 27 بهمن 1402 کشاورزی

بیش از ۵۱ هزار تن گندم کشاورزان مازندرانی توسط دولت خریداری شد

مدیر تعاون روستایی مازندران، گفت: دولت سیزدهم ۵۱ هزار و ۶۳۵ تن گندم و یک هزار و ۵۱۷ تن سایر محصولات کشاورزی را تضمینی در سال زارعی گذشته خریداری کرد. ‎

احمد علی ایمانی، افزود: ۲۱۳ هزار و ۶۱۱ تن محصولات کشاورزی در ۲ سال اخیر در این استان به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شد که در خرید تضمینی دولت یارانه پرداخت می کند اما در خرید توافقی هیچ یارانه ای از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: ۶ غرفه محصولات کشاورزی مازندران در سال‌جاری بازسازی و ۵۰ غرفه دائم و موقت هم به بهره برداری رسید.

مدیر تعاون روستایی مازندران با بیان اینکه تامین و توزیع مواد سوختی توسط شرکت های تعاونی روستایی به کشاورزان برای تامین و توزیع خرید و فروش محصولات کشاورزی و شخم و شیار انجام شد، ادامه داد: ۲۰۱ هزار و ۸۳ هزار لیتر مواد سوختی در سطح استان برای استفاده کشاورزان توزیع شد.

ایمانی خاطرنشان کرد: ۵۲ فروشگاه در سطح استان آماده ارائه خدمات کالابرگ الکترونیکی هستند که ۱۰ فروشگاه فعال و مابقی در حال فعال سازی است.

وی با بیان این که، در دولت سیزدهم چهار هزار و ۲۵۰ تن انواع بذر گندم، ۲۵۰ تن جو، ۴۶۰ تن شالی برای کشاورزان توزیع شد، ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع برنج شیرودی و ندا یک هزار و ۶۴۵ تن چای، ۸۱۲ تن هلو و شلیل، یک هزار و ۶۰ تن پرتقال، ۱۷ هزار تن سیب، ۹۰۵ تن برنج، چهار هزار تن سویا، یک هزار و ۶۳۷ تن محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی مازندران، ادامه‌ داد: ۱۰۵ هزار تن انواع کودهای اوره و ریزمغذی ها در مازندران در دولت سیزدهم توزیع و از طرف دیگر یک میلیون و ۳۵۰ هزار کیلوگرم لیتر انواع سموم کشاورزی تامین شد.

ایمانی بیان کرد: ۷۰ میلیون تن انواع نهاده های دامی برای بخش کشاورزی و بخش دام و طیور در طی دولت سیزدهم در سطح استان توزیع شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: ۱۹۹ هزار تن ظرفیت انباری داریم که در امر خدمات رسانی، توزیع نهاده های کشاورزی و دپوی محصولات کشاورزی استفاده می شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها