آخرین اخبار :
کد خبر : 46165 پنج شنبه 26 بهمن 1402 دولت و ادارات
استاندار مازندران عنوان کرد:

تلاش برای تبدیل مازندران به عنوان نخستین استان هوشمند کشور

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۹۸ درصد روستاهای مازندران از اینترنت پر سرعت بهره مند شدند، گفت: تلاش داریم که مازندران نخستین استان هوشمند کشور شود.

سیدمحمود حسینی پور امروز ۲۶  بهمن در مراسم بهره‌برداری از پوشش کامل فیبر نوری در بابل و سایر پروژه های ارتباطی ‌در مازندران، اظهار کرد: شاهد توسعه شبکه فیبرنوری در مازندران هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گردشگرپذیربودن مازندران توسعه شبکه اینترنت در روستاها ضروری است، افزود: تاکنون برنامه های خوب و متنوعی نیز از اپراتور ایرانسل در استان انجام شده است.

استاندار مازندران یادآور شد: گرچه شعار توسعه در دولت‌های گذشته داده شد اما به شکل عملی در دولت مردمی انجام شد که از جمله آن توسعه فیبر نوری بوده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران‌ سالانه پذیرای ۴۰ میلیون گردشگر در استان است، گفت: توسعه شبکه زیرساخت فیبر نوری برای مازندران با وجود زیرساخت‌های مهم کشاورزی، صنعت و توسعه صادرات و کسب و کار در استان، ضروری است.

حسینی پور بیان کرد: در حال حاضر،  ۱۰۶ کیلومتر فیبر نوری در بابل انجام شده است و ضریب اطمینان شبکه هم بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه بازتاب کارآیی دولت سیزدهم را در آینده شاهد خواهیم بود، ادامه داد: مازندران با توجه به پراکندگی روستاها و گسترش بومگردی و حضور گردشگرانی از حاشیه خلیج فارس،  نیاز به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در عمق روستاها دارد.

استاندار مازندران از افزایش رقابت برای سرمایه گذاری اپراتورها در این استان خبر داد و یادآور شد:  شبکه فیبر نوری در استان با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های مربوطه توسعه یافته که امیدواریم نخستین استان سبز در این زمینه باشیم.

 وی خواستار توجه بیشتر اپراتورها به توسعه شبکه و سرمایه گذاری در این مناطق شد و تصریح کرد: از بزرگترین افتخارات این دولت، پروژه مهم توسعه شبکه فیبر نوری در سراسر کشور است که یکی از زیر ساخت‌های تحول برانگیز کشور به شمار می‌آید.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در ابتدای دولت موضوع شهر هوشمند را خدمت وزیر ارتباطات پیشنهاد دادیم، تصریح کرد: شهر هوشمند برای توسعه صادرات با محوریت سه بندر مستقر در مازندران و کسب و کار و جمعیت استان ضروری است.

حسینی پور از توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: با وجود مشکلات اتصال کابل مسی در استان با مدیریت جهادی پروژه فیبر نوری در استان اجرا شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها