آخرین اخبار :
کد خبر : 46160 چهارشنبه 25 بهمن 1402 کشاورزی
استاندار مازندران:

تولیدات محصولات کشاورزی و صنعتی مازندران باید برای توسعه صادرات ارتقاء یابد

استاندار مازندران با بیان این که رعایت پروتکل های استاندارد مازندران باید در عمل برای مردم لمس شود، در واقع مردمی سازی نظارت بر فرایند های استاندارد ضروری است، گفت: ارتقاء تولیدات محصولات کشاورزی و صنعتی مازندران برای توسعه صادرات ضروری است.

سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای استاندارد مازندران، با اظهار این که استاندارد با ایمنی و سلامت مردم سر و کار دارد و رعایت مقررات نشان استاندارد در واحد های تولیدی کم است، افزود: ماموریت های دستگاه های نظارتی استان نسبت به رعایت نشان های استاندارد دقیق و صحیح انجام نمی‌شود.

وی ایجاد و راه اندازی سامانه هوشمند نظارت مردمی بر بازار کالاهای اساسی مازندران را ضروری دانست و درعین حال توضیح داد: اگر گزارش های مردمی را داشته باشیم، باید ضمانت پیگیری مواردی که مردم اعلام می کنند را نیز داشته باشیم.

استاندار مازندران، سامانه هوشمند نظارت مردمی را عامل مبارزه با فساد توصیف کرد و ادامه داد:‌ اکنون گلایه مردم از کیفیت، کاهش وزن و بسته بندی محصولات تولیدی و صنعتی استان زیاد است.

حسینی پور جایگاه نظارتی اداره کل استاندارد مازندران و توجه به مقولات استاندارد ضعیف دانست و تصریح کرد: واحد های تولیدی و صنعتی که نسبت به استاندارد وزن، کیفیت و بسته بندی بی توجهی می کنند، بدون تعارف معرفی و اعمال قانون کنید.

وی گفت: رعایت پروتکل های استاندارد مازندران باید در عمل برای مردم لمس شود، در واقع مردمی سازی نظارت بر فرایند های استاندارد ضروری است.

استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که باید از شرکت های دانش بنیان که نوآوری را در استاندارد سازی دارند، استفاده کرد، گفت: کیفیت محصولات تولیدی و صنعتی مازندران دغدغه جدی مردم است.

وی با بیان این که نزدیک کردن استاندارد محصولات تولیدی صادراتی مازندران با کشورهای همسایه دریای خزر بسیار مهم و ضروری است، گفت: ارتقاء تولیدات محصولات کشاورزی و صنعتی مازندران برای توسعه صادرات ضروری است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها