آخرین اخبار :
کد خبر : 46154 سه شنبه 24 بهمن 1402 علم و فناوري

افتتاح خانه فنآور محیط زیست مازندران در دانشگاه نوشیروانی بابل

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه برای بررسی چالش‌های زیست محیطی استان و ارائه راهکار برای حل این مشکل خانه فنآور راه اندازی می‌شود، گفت: خانه فنآور پل ارتباطی بین دانشگاه، جامعه و صنعت است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز، ۲۳ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعداد ۵۵ دانشجوی بورسیه با انعقاد قرارداد با دانشگاه فرهنگیان، بورسیه صنعتی و بورسیه سایپا در دانشگاه جذب کردیم.

بهرام عزیزاله گنجی از ارتباط خوب صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت: عقد قرارداد بین ۱۵ شرکت صنعتی بزرگ مازندران و ۲۰ شرکت صنعتی کشور نشان از افزایش تعامل بین دانشگاه و صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از صنایع بزرگ کشور گروه خودرو سازی سایپا است که دانشگاه نوشیروانی، هیبریدی کردن "خودرو شاهین" آن را در دستور کار قرار داد و بعد از ۶ ماه تلاش خودرو شاهین این شرکت هیبریدی و تست جاده‌ای آن انجام و در حال آماده سازی و تحویل به شرکت سایپا است، درصدد هستیم خودروی دوم از این شرکت را هم تحویل بگیریم.

رئیس دانشگاه نوشیروانی تصریح کرد: این پروژه نخستین پروژه خودروی کشور است که در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هیبریدی شده است.

عزیزاله گنجی با تاکید براینکه دانشجویان باید در کنار تحصیل مهارت بیاموزند و با برقراری ارتباط با صنعت در آینده جزو کارآفرینان جامعه شوند، خاطرنشان کرد: این امر سبب می‌شود دانشجویان از نسل دوم به نسل سوم و چهارم یعنی نسل اشتغالزا، تولید کننده و در نهایت تجاری سازی محصول روی آورند.

وی یادآور شد: ما در آموزش و پژوهش بسیار توانمند هستیم و چند سال رتبه نخست را بین دانشگاه‌های کشور و رتبه خوبی در دانشگاه‌های جهان کسب کردیم و ۱۸ دانشمند ۱ و ۲ درصد جهانی داریم که ظرفیت ارزشمندی است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تصریح کرد: نگرانی ما در عدم ارتباط بین دانشگاه و صنعت بود، زیرا دانش دانشگاه به محصول نمی‌رسید و دانشگاه تاثیر گذار در جامعه و صنعت نبود و یک «دره مرگ» بین دانشگاه و صنعت بود که عبور دانشگاهیان را سخت کرده بود.

گنجی خاطرنشان کرد: امروز به واسطه شرکت‌های دانش بنیان، شرکت فنآور و مرکز رشد این ارتباط بین دانشگاه و صنعت ایجاد شد و امروز ایده و نوآوری دانشگاه به ثمر رسید و تبدیل به محصول می‌شود که قابل استفاده در صنعت بوده و حتی صادر می‌شود که حاصل این ارتباط است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تصریح کرد: بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است و در این زمینه بازسازی و تعمیر کامل بلوک ۱ خوابگاه امینیان انجام شد.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ۶ هزار دانشجو و ۲۰۰ عضو هیات علمی دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها