آخرین اخبار :
کد خبر : 46070 شنبه 30 دي 1402 دولت و ادارات
استاندار مازندران، عنوان کرد:

لزوم رصد و سنجش دقیق بازار بر اساس تکلیف و ماموریت دستگاه های متولی / مطالبات مازندران در تنظیم بازار با احتساب جمعیت ۱۰ میلیون نفر برنامه ریزی شود

استاندار مازندران بر لزوم رصد و سنجش دقیق بازار بر اساس تکلیف و ماموریت مسوولان تاکید کرد و گفت: باید برای جمعیت گردشگری استان برنامه عرضه و تقاضای کالاهای اساسی را داشته باشیم. ‎

سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار مازندران کاهش نرخ تورم نسبت به متوسط کشوری را مرهون تلاش اعضای ستاد تنظیم بازار دانست و افزود: توجه به بازار کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان که به ایام نوروز هم رسیده، بسیار مهم و ضروری است.

وی به اهمیت مراقبت از بازار و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: نکته مهم این که فضای تبلیغاتی انتخابات نباید بر بازار استان اثرگذاری منفی داشته باشد، بنابراین از هم اکنون تنظیم بازار و مراقبت از قیمت کالاهای اساسی باید مورد اهتمام قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم رصد و سنجش دقیق بازار بر اساس تکلیف و ماموریت مسوولان تاکید کرد و گفت: مسوولان باید دقیق و به روز گزارش های خود را ارایه کنند.

وی ادامه داد: مسوولان دستگاه های اعضای ستاد تنظیم بازار مازندران باید شفاف همه ماموریت های خود را رصد و گزارش کنند.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید برای جمعیت گردشگری استان برنامه عرضه و تقاضای کالاهای اساسی را داشته باشیم.

وی با اظهار این که افزایش یک قلم کالا بر تمامی فعالیت بازار اثر منفی دارد، گفت: نباید به هیچ عنوان به بازار مازندران شوک قیمتی وارد شود.

استاندار مازندران از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی مازندران خواست تا نسبت به واردات گوشت قرمز از کشورهای همسایه به صورت تهاتر اقدام عملی کنند.

حسینی پور ادامه داد: امروز با توجه به دایمی شدن حضور گردشگران و مسافران به مازندران، نیاز به گوشت قرمز زیاد و در نتیجه کمبود عرضه شاهد بالا رفتن قیمت هستیم.

وی تصریح کرد: مردم مازندران باید از ظرفیت همسایگی با کشورهای همسایه خزری بیشترین بهره را ببرند و در همین راستا اتاق بازرگانی واردات گوشت از کشورهای همسایه را عملیاتی کند.

وی در عین حال از شرکت پشتیبانی امور دام مازندران خواست تا توزیع گوشت قرمز منجمد با هدف کاهش قیمت را در اسرع وقت انجام دهد.

استاندار مازندران، گفت: برخورد قاطعانه و بدون تعارف طبق مقررات و قوانین با متخلفان در بازار انجام شود.

حسینی پور در عین حال خطاب به مسوولان ستاد تنظیم بازار مازندران بیان داشت: هر گونه کوتاهی در تامین و توزیع کالاهای اساسی و نظارت نیز پذیرفتنی نیست و با کسانی که اهتمام نداشته باشند همانند متخلفان برخورد اداری می شود.

وی ادامه داد: نظارت و مراقبت از بازار طبق رویکرد دولت سیزدهم به اتحادیه و اصناف واگذار شده است و انتظار داریم مسوولیت این فعالیت مهم اصناف در مراقبت از بازار به دولت اثبات شود.

وی تنظیم بازار را منوط به ارتباط تنگاتنگ و تعامل حداکثری دولت با بخش خصوصی در قالب اصناف و اتحادیه ها دانست و گفت: عادلانه سازی و پیش بینی قیمت گذاری ها بسیار مهم است.

حسینی پور، رویکرد و سیاست های ملی در تنظیم بازار را مهم توصیف و در عین حال تصریح کرد: استفاده از ظرفیت محلی و استانی در تنظیم بازار مهم است یعنی اگر انجام تصمیم و فعالیتی که سبب رسیدن منافع به مردم و مصرف‌کنندگان در بازار می شود، مورد حمایت است.

استاندار مازندران افزود: میوه های شب عید باید با کیفیت عالی به دست مردم برسد، یعنی از هم اکنون باید کیفیت سیب های مورد نیاز شب عید که در حال ذخیره سازی است مورد اهتمام قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: توزیع درست و دقیق میوه‌ها، مرغ، گوشت قرمز، خرما و شکر ایام ماه مبارک رمضان و شب عید در مازندران به خصوص در روستا ها باید برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

استاندار مازندران به گفتمان سازی در تنظیم بازار بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید پیوست رسانه ای تنظیم بازار را تهیه کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها