آخرین اخبار :
کد خبر : 45867 سه شنبه 30 آبان 1402 علم و فناوري

برگزاری نخستین مدل نوآوری بهره ور مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دبیر اجرایی دومین جشنواره بینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه شبکه سازی در کسب و کار عامل موفقیت است، گفت: نخستین مدل نوآوری بهره ور مازندران در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

حمید مشرقی امروز در اختتامیه دومین جشنواره بینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، اظهار کرد: بیشتر صنایع سعی دارند اول دستگاه‌های مورد نیاز را وارد کنند بعد فنآوری را پیاده کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم دانش فنی را گسترش دهیم اگر به کسانی که زبان کسب و کار را می‌دانند اعتماد کنیم.

مشرقی با اشاره به اینکه در سخت‌ترین شرایط تحریم و شاهد مهاجرت نخبگان در کشور هستیم، تصریح کرد: اما با وجود این شرایط، جوانان ما در پارک فنآوری و مراکز رشد مشغول فعالیت هستند و اگر مراکز رشد و دانش بنیان نبودند ممکن بود وضعیت تحریم‌ها بیشتر ما را درگیر می‌کرد.

دبیر اجرایی جشنواره بینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خاطرنشان کرد: در فضای دانشگاهی عادت به کار فردی داریم و هنوز عادت نکردیم کار را به‌صورت گروهی انجام دهیم.

مشرقی یادآور شد: در حوزه ایده و نوآوری شرکت داری کارگروهی را می‌طلبد لذا ما نیز در جشنواره بینوکاپ هیچ ایده فردی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه اگر آنالیز دقیق اقتصادی نداشته باشیم موفق نمی‌شویم، تصریح کرد: شبکه سازی در کسب و کار عامل موفقیت است.

دبیر اجرایی جشنواره بینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه بیشتر کسب و کارهای موفق دنیا حاصل ایده متوسط است که به شیوه درست وارد کسب و کار می‌شود، گفت: نخستین مدل نوآوری بهره ور مازندران در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار می‌شود. 

این مسئول گفت: برای نخستین بار این رویداد به صورت بین المللی برگزار شد و چهار طرح از کشورهای مختلف در این رویداد ثبت شد که دو طرح از ارمنستان، یک طرح از روسیه و یک طرح از بلژیک در حوزه فنآوری اطلاعات، گردشگری، آب و محیط زیست به دبیرخانه جشنواره وارد شد.

وی افزود: این جشنواره به صورت خودجوش از سوی دانشگاه بدون وابستگی به نهاد و ارگانی با هدف اتصال بین ایده، کسب وکار و صنعت برگزار شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها