آخرین اخبار :
کد خبر : 45860 یکشنبه 28 آبان 1402 علم و فناوري
استاندار مازندران خبر داد

مازندران پایلوت اجرای مدیریت هوشمند در کشور

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران پایلوت اجرای مدیریت هوشمند در کشور است، گفت: دانشگاه می‌تواند در استانی که همه فعالیت آن در دایره هوشمندسازی ایجاد می‌شود نقش منحصر به‌ فردی داشته باشد. از این رو پروژه‌های بیشتری در اختیار دانشگاه قرار خواهیم داد.

سیدمحمود حسینی پور امروز، ۲۸ آبان در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای مظَلوم غزه و تبریک میلاد سراسر نور حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه، نوآوری در موضوع کسب و کار است که در این جشنواره به آن پرداخته شده است.

استاندار مازندران با گرامیداشت مقام ارزنده مرحوم نوشیروانی که با تاسیس این دانشگاه سبب ارتقاء سطح علمی نسل جوان شده است، یادآور شد: باید نسبت به جاری سازی نوآوری در سیاست گذاری‌های عمومی اقدام شود.

وی نوآوری را درک جدید از یک ایده و عمل برشمرد و گفت: نوآوری عملی ساختن یک ایده در یک سازمان بوده تا بتوان آن‌ را به محصول یا خدمت جدید ارائه داد.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش مهمی از اقتصاد جامعه نیازمند نوآوری است، تصریح کرد: با توجه به روش‌های سنتی که در جامعه وجود دارد نوآوری یکی از موضوعات مهم جامعه امروزی است.

وی نوآوری را افزایش کارآیی، پایداری و ایجاد موتورهای رشد جدید کسب و کار که جامعه امروزی به آن نیازمند است برشمرد و گفت: در مازندران بیشترین نرخ بیکاری مربوط به افراد تحصیلکرده‌ها است.

میانگین نرخ بیکاری تحصیل کرده‌های مازندران ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری

استاندار مازندران با اعلام اینکه نرخ بیکاری در کشور ۴۰ درصد است در حالیکه نرخ بیکاری در مازندران ۶۰ درصد است که ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: تعداد تحصیل کرده‌های دانشگاهی ددر مازندران بالاتر از کشور است.

این مسئول افزود: در ابتدای کار این دولت در مازندران تعداد ۵۵۵ محصول دانش بنیان داشتیم که امروزه به ۶۶۶ محصول افزایش پیدا کرد.

حسینی پور از استقرار پژوهشکده مشترک بین استانداری و دانشگاه در دولت سیزدهم خبر داد و آنرا از افتخارات این دولت برشمرد و گفت: این پژوهشکده با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه در پروژه‌های مختلف منعقد شد.

استاندار مازندران از راه اندازی پردیس پارک علم و فنآوری در استان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: با حمایت معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در صدد راه اندازی کارخانه نوآوری و شکوفایی در مازندران هستیم.

ضرورت ورود فنآوری نوین به حوزه کشاورزی و صنایع غذایی

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید در صدد تکمیل زنجیره کسب و کار در حوزه دانش بنیان و حلقه تولیدات حوزه کشاورزی و مواد غذایی باشیم، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم این افتخار را دارد که طی دوسال اخیر مرکز رشد را به هشت مرکز افزایش داده در حالیکه قبل از آن تنها دو مرکز رشد در استان مازندران فعال بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دوسال گذشته برای ورود به بازار بین المللی چین، روسیه و هند برای صادرات مرکبات به نوآوری نیاز داشتیم، یادآور شد: برای ورود به این بازار باید باغات ما شناسنامه‌دار باشند تا فرصت رقابت برای آن‌ها فراهم شود، لذا برای دریافت مجوز بهداشتی تلاش زیادی انجام شد.

وی ادامه داد: یک محموله کیوی که خارج از مسیر استاندارد به هندوستان ارسال شد به مدت سه سال صادرات کیوی متوقف شد، زیرا شاخص نوین کشورها باید رعایت شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها