آخرین اخبار :
کد خبر : 44655 چهارشنبه 29 شهريور 1402 فرهنگ
مدیرکل کانون پرورش فکری استان:

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ آبان در مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

حامد فاضلی کبریا امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه با حکم فرهاد فلاح رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی به عنوان رئیس جشنواره قصه‌گویی در استان مازندران منصوب شد، اظهار کرد: قصه گویی با وجود پیشینه ای به عمر تاریخ بشری، ابزار امروزی است که پابه پای رسانه های مدرن، برای کودکان و نوجوانان گیرا و تاثیرگذار است.

وی افزود: به همین سبب جشنواره‌ی قصه گویی به عنوان بستری برای توسـعه و ترویـج فرهنـگ دلچسب قصه‌گویی همواره برای کانون پرورش فکری مهم و در اولویت است.

فاضلی کبریا یادآور شد: در راستای رشد و اعتلای فرهنگ قصه گویی، حفظ مفاهیم و ارزش‌های تربیتی، دینی و اخلاق اسلامی، استان مازندران با فرهنگی کهن و دنیایی پر از قصه‌های رنگارنگ میزبان بخش «استانی» بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون است.

وی با اشاره به اینکه در  بیست و چهارمین جشنواره ۳۷ قصه‌گو در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه در سالن سینما کانون ساری با هم به رقابت پرداختند، افزود: نزدیک به ۴۴۷ نفر قصه‌گو از طریق سایت در بخش‌های: ملی، بین‌المللی، آئینی و سنتی، زبان اشاره، پادکست، قصه‌های  ۹۰ ثانیه‌ای و علمی با حضور زنان و مردان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دختران و پسران شرکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران تصریح کرد: سال گذشته آثار رسیده در بخش‌های قصه ۹۰ثانیه‌ای، بین‌الملل، علمی و پادکست مستقیم به دبیرخانه مرکزی برای داوری ارسال شد اما در دیگر بخش‌ها با انتخاب هیات داوران، برگزیدگان این جشنواره به مرحله منطقه‌ای که به میزبانی استان تهران برگزار شد؛ معرفی شدند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها