آخرین اخبار :
کد خبر : 44652 سه شنبه 28 شهريور 1402 اقتصاد
مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مطرح کرد

تولید و عرضه دفترچه اقتصادی با یک سوم قیمت موجود در بازار مازندران

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه این صنعت سلولزی بخشی از نیاز کاغذ کتب درسی دانش آموزان کشور را مرتفع کرده است، گفت: تولید دفترچه با کاغذ ایرانی برگ زرین دیگری در آلبوم افتخارات این مجموعه است.

امید نیک نژاد امروز ۲۸ شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مشارکت یکی از درگاه‌های فروش اینترنتی و چاپخانه آن، با استفاده از کاغذ ایرانی از ابتدای شهریور ماه امسال ۳۸۰هزار جلد دفتر مشق ارزان قیمت ۶۰برگ و ۱۰۰ برگ تولید و به فروش رسیده است. این تولید تا مهرماه برای رفع نیاز بخشی از جامعه هدف ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یادآور شد: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده با ناشر به منظور تامین کاغذ ایرانی، طرح روی جلد دفترچه های تولیدی نیز نمادهای ملی و ایرانی طراحی شده است.

این مسئول با اشاره به  امکان خرید اینترنتی در طرح مذکور خاطر نشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دستیابی به خودکفایی کاغذ در کشور این شرکت موفق شد سال گذشته ۷۰ درصد از نیاز کاغذ وزارت آموزش و پرورش برای کتب درسی ۱۴ میلیون دانش آموز ایرانی را تولید و امسال هم بیش از ۸۵درصد کاغذ کتاب های درسی از تولیدات این کارخانه بوده است.

نیک نژاد با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم  به ویژه رییس جمهوری و معاون اول ایشان در تحقق شعار سال و تداوم تولید؛ برنامه خودکفایی در تولید کاغذ را برنامه ای ملی و اثر گذار دانست و از آمادگی همه جانبه صنایع کاغذ مازندران در تحقق این هدف خبر داد.

وی افزود: در ذیل برنامه های دولت مردمی در برداشتن بخشی از بار اقتصادی از دوش خانواده ها و حمایت و مساعدت بانک ملی، بخشی از کاغذ مورد نیاز مناطق محروم به‌صورت رایگان تولید و تامین خواهدشد که در آینده در این زمینه اطلاع رسانی کامل صورت می‌گیرد.

نیک نژاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امید افرینی در جامعه تصریح کرد: ما از این پس زبان گویای دولت در انعکاس بخشی از دستاوردهای فرهنگی به خصوص در حوزه فرهنگ، نشر و کتاب بوده و این امر را وظیفه ملی و میهنی خود می‌دانیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها