آخرین اخبار :
کد خبر : 44619 یکشنبه 19 شهريور 1402 حوادث

کشف ۶۰ فقره سرقت در طرح امنیت محله محور شهرستان آمل

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۶۰ فقره انواع سرقت در هفتمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور استانی در شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار"سید موسی حسینی" در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در شهرستان آمل که با حضور مسئولان شهرستانی و جمع کثیری از شهروندان و اقشار مختلف مردم همراه بود با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هفتمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با به‌کارگیری ۳۲۰ تیم عملیاتی در ۱۹ محله این شهرستان به اجرا در آمد.

وی با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و اجتماعی در حوزه های مختلف ماموریتی به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح ۲۴۳ خودروی متخلف حادثه ساز به همراه ۵ موتورسیکلت سنگین توقیف و ۴۲۳ فقره اعمال قانون انجام شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از عملیات ویژه پلیس آگاهی با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان در مقابله با سارقان خبر داد و افزود: با دستگیری ۱۹ سارق و ۶۰ فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار حسینی به کشف ۲۲ قبضه انواع سلاح شکاری غیر مجاز و یک قبضه سلاح جنگی در این طرح اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه مقابله با اراذل و اوباش نیز ۸ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری ۸۵ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی در ۲ حوزه حقوقی و کیفری خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا ۲۵ تن چوب آلات جنگلی قاچاق به همراه ۷ هزار نخ سیگار قاچاق، ۵ موتورسیکلت قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف ۴۹ کیلوگرم موادمخدر از شناسایی و دستگیری ۱۸ خرده فروش و یک قاچاقچی موادمخدر خبر داد و افزود: در این طرح ۷۱ معتاد متجاهر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار حسینی با اشاره به طرح های ناظر یک تا چهار از اقدامات این طرح ها خبر داد و افزود: در طرح ناظر یک ۲۳۹ خودروی متخلف توقیف و در طرح ناظر ۲ نیز بیش از ۱۴ واحد صنفی متخلف پلمب شد .

وی همچنین به طرح ناظر ۳ و معرفی ۲۱ متهم به مرجع قضائی خبر داد و افزود: در طرح ناظر ۴ و در حوزه فضای مجازی ۴ فقره پرونده به مرجع قضائی ارسال شد .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران به نقش مردم و مسئولان در تعامل با پلیس برای برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و افزود: بی شک تعامل خوب دستگاه ها و سازمان های مرتبط در حوزه نظم و امنیت به ویژه سپاه ، بسیج، دستگاه قضائی، دستگاه های امنیتی و سازمان های خدمات رسان با پلیس نقش مهمی در پیشگیری از بروز جرایم و برقراری نظم و امنیت دارد .

پایان قدرت نمایی اراذل و اوباش بهنمیری

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری عامل خشونت با سلاح و سلب آسایش عمومی در طرح ضربتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سیدجعفر افضلی" تشریح این خبر بیان کرد: در پی ایجاد نزاع و قدرت نمایی متعدد با سلاح سرد و گرم توسط یکی از اراذل و اوباش شرور و سابقه دار بهنمیری، با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه این فرد از اراذل و اوباش سابقه دار و شناخته شده هستند که با قدرت نمایی با سلاح گرم و سرد، عربده کشی، اقدام به زورگیری، تهدید، ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان در سطح شهرستان کرده بود.

فرماندهی انتظامی شهرستان بابلسر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان بابلسر پس از انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی لازم بر روی این پرونده، سرانجام وی را که در مخفیگاهش پنهان شده بود، شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر نموده و اسلحه وی را نیز کشف کردند.

سرهنگ افضلی در پایان با تأکید بر برخورد قاطع پلیس با مخلان نظم و امنیت اجتماعی افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پلیسی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی خواهد شد.

عامل توزیع حرفه ای مواد مخدر در " قائم شهر" دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری عامل حرفه ای توزیع کننده مواد مخدر و کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم تریاک بسته بندی شده خبر داد.

سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان قائم‌شهر فردی سابقه دار که در حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر به صورت حرفه ای فعالیت می کرد، مورد تعقیب قانونی قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ردزنی های دقیق پلیس محل اختفاء و دپوی مواد مخدر مشخص شد، تصریح کرد: تیم عملیاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازدید از مخفیگاه مجرم ۱۱ و نیم کیلوگرم مواد مخدر بسته بندی شده و یک دستگاه ترازوی دیجیتال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری دو نفر متهم و توقیف یک دستگاه خودروی ۴۰۵ در این خصوص خبر داد و به مشارکت و همراهی مردم با پلیس برای کنترل و کاهش پدیده شوم مواد مخدر به عنوان موثرترین راهکار تاکید کرد.

سرهنگ خادمی افزود: پلیس از هیچ تلاشی در جهت مقابله با سوداگران مرگ و بالا بردن احساس امنیت و ایجاد امنیت در جامعه فروگذار نخواهد کرد.

دستگیری عامل انتشار تصاویر کذب در شبکه‌های معاند

فرمانده انتظامی نوشهر از دستگیری عامل انتشار دهنده تصاویر کذب، در شبکه های معاند و بیگانه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی اکبر درویشی" با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مجموعه انتظامی، حفظ جامعه از آسیب‌های فضای مجازی است، اظهار کرد: فضای مجازی یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن در تغییر سبک زندگی، فرهنگ، اعتقادات و آداب و رسوم جوامع است که بصیرت و هوشیاری، شرط پیروزی در این جنگ به حساب می‌آید.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی رصد فضای مجازی مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی و شبکه های معاند اقدام به انتشار تصاویر در خصوص دستگیری سارق توسط پلیس که این امر باعث تشویش اذهان عمومی شده است، افزود: پلیس با انجام اقدامات فنی، متهم این پرونده را در شهرستان نوشهر شناسایی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری این فرد پس از هماهنگی قضائی خبر داد و گفت: متهم ۴۰ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ درویشی در پایان با تاکید بر اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی، عواقب جبران‌ناپذیری را برای کاربران در پی دارد، تصریح کرد: پلیس به صورت مستمر با هدف برخورد قانونی با جرایم و تخلفات، این فضا را رصد می‌کند.

دستگیری عامل چاقوکشی در کمتر از دو ساعت در بهشهر

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری عامل چاقوکشی و شرارت در کمتر از دو ساعت با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ۴ مورد چاقوکشی در یکی از روستاهای امیرآباد بهشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود : با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پاسگاه امیرآباد با توجه به اینکه متهم پیش از حضور ماموران از محل متواری شده بود، پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتی موفق شدند عامل چاقو کشی را در کمتر از دو ساعت شناسایی و در یک عملیات موفقیت آمیز، در اقدامی ضربتی متهم را در شهرستان همجوار دستگیر کنند.

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه متهم انگیزه خود را از این کار اختلاف خانوادگی عنوان کرد، گفت: متهم اقدام به تصادف عمدی و چاقوکشی ۴ نفرکرده بود که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر در پایان تاکیدکرد پلیس با هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد و اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن با اعمال مجرمانه خود نظم عمومی جامعه را برهم بزنند.

پایان جولان عامل قدرت نمایی در فضای مجازی با سلاح گرم در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری عامل قدرت نمایی و رجز خوانی برای عمومی و ترویج خشونت در فضای مجازی با سلاح گرم طی یک عملیات غافلگیرانه دراستان کرمان خبر داد.

سرهنگ " محمود کلوانی" اظهار کرد: به دنبال انتشار کلیپی از قدرت نمایی شخصی به هویت معلوم در فضای مجازی با سلاح گرم که موجب رعب و وحشت کاربران و تریج خشونت برای عموم شده بود، موضوع دستگیری متهم در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا شهرستان با همکاری پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در استان کرمان شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وبا اخذ نیابت قضایی و اعزام به آن استان وی را در یک عملیاتی غافلگیرانه در شهرستان بابک استان کرمان دستگیر کردند.

سرهنگ کلوانی با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، گفت: یکی از اولویت های اصلی پلیس رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی است که عمدتاً این افراد با انتشار تصاویر و فیلم هایی از اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت نمائی، جلب توجه و اعلام وجود می کنند که پلیس با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات فرصت عرض اندام را از آنان خواهد گرفت.

کشف خودروی سرقتی و دستگیری سارق در سوادکوه

سرهنگ اکبری فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف یک خودروی مسروقه و دستگیری سارق خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام این خبر افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت یک دستگاه خودروی پژو پارس موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح مهار و با تقویت گشت های انتظامی و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر، سرانجام ماموران گشت کلانتری ۱۱ پل سفید خودروی مسروقه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: ماموران پلیس، خودرو را متوقف، سارق را دستگیر و به همراه خودروی سرقتی به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه سارق در بازجویی های انجام شده به سرقت خودرو اعتراف و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان؛ خودروهای خود را به وسایل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها