آخرین اخبار :
کد خبر : 44573 دوشنبه 6 شهريور 1402 صنعت
نیروگاه نکا

در پنج ماه نخست امسال: توليد انرژي خالص در نيروگاه نکا از مرز سه میلیارد و 849 میلیون­ کیلو ­وات ساعت گذشت

نيروگاه شهيدسليمي نکا در پنج ماه نخست امسال حدود سه میلیارد و 849 میلیون و 187 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

      مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: در شرایط سخت مرداد ماه امسال و با توجه به چالش ها و محدودیت ها بویژه کاهش سطح آب دریا، بيش از 914 میلیون و 870 هزار و 650 ­کيلووات ساعت انرژي خالص در واحدهاي بخاري و بلوک سيکل ترکيبي توليد و به شبکه سراسري برق کشور تزريق شد.

      نوراله ادبي فيروزجائي با بيان اينکه در پنج ماه گذشته 76.5 درصد انرژي توليدي در واحدهاي بخار و 23.5 درصد در بلوک سيکل­ ترکيبي بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از 38 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

      وی با ابراز ناخرسندی از شدت مصرف انرژی کشور در مقایسه با شاخص مصارف سایر کشورها، بر لزوم اقدام اساسی برای فرهنگ ­سازی در این زمینه تأکید و خاطرنشان ساخت: در صورت استفاده بهینه از انرژی برق، توان و ظرفیت موجود تولید برق کشور در مقایسه با الگوی مصرف جهانی، معادل نیاز ده برابر جمعیت فعلی ماست در صورتی که ما همچنان شاهد ناترازی تولید و مصرف هستیم، مردم فهیم ما بدانند که انرژی برق کالایی مهم و حیاتی است که با زحمت، تلاش و مشقات زیادی تولید می­شود، لازمه حفظ این سرمایه ملی، ترویج فرهنگ صرفه ­جویی و بهینه مصرف کردن است و متولیان امر بویژه آموزش و پرورش باید به عنوان یک رسالت مهم به این مقوله ورود کنند و از ابتدای ورود کودکان به مدارس آموزش و آگاهی لازم را به دانش­آموزان بدهند تا استفاده صحیح از انرژی در نسل­ های آینده ما نهادینه و تبدیل به فرهنگی عمومی گردد. ضمن اینکه کودکان در صورت دیدن آموزش­ های لازم می­توانند به عنوان همیاران صیانت از انرژی ایفای نقش نمایند.

      نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار440 مگاواتي، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي و يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها