آخرین اخبار :
کد خبر : 44547 یکشنبه 29 مرداد 1402 اجتماعی
مدیرکل فنی و حرفه ای استان اعلام کرد؛

آموزش مهارتی ۳ هزار دانشجوی مازندرانی در فنی و حرفه ای مازندران

مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه در آغاز دولت سیزدهم ۱۱۴۳ آموزش مهارتی برای توانمندسازی دانشجویان داشتیم که امروز این میزان به ۳ هزار نفر افزایش پیدا کرده است، گفت: آموزش دیدگان اداره کل فنی و حرفه ای استان در سال جاری از ۱۱ هزار و ۷۰۷ به ۱۸ هزار و ۳۱۲ نفر افزایش پیدا کرده است که این رشد حدود ۶۰ درصد است.

سید حسین درویشی ضمن اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تاکنون ۴۱ .۴۱ درصد آموزش فنی و  مهارتی داشتیم که از ۳۳.۲۸۸ نفر دوره به ۴۶.۹۶۵ نفر  دوره افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد:  براساس سامانه رصد رشد ۱۰۳ درصدی در حوزه  اشتغال مهارت،  فنی و حرفه ای داشتیم. در آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۷۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای  داشتیم که امروز این میزان به ۱۸۵۹ آموزشگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان فنی و حرفه ای آینده پژوهی و آینده نگری، توجه به مشاغل آینده با رویکرد شناسایی رشته ها و مشاغل جدید است، افزود: ۹۳ رشته جدید با کمک مراکز دولتی و خصوصی از آغاز دولت سیزدهم در حال آموزش مهارت های لازم است که رشته های جدید عبارت است از هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و اتکا به انرژی خورشیدی که رشته هایی در واقع اشتغال مازندران را در گروه های هدف ارتقاء ببخشد.

درویشی با بیان اینکه ضریب اشتغال فنی و مهارتی در مشاغل خدماتی گردشگری کشاورزی صنعتی حدود ۷۵ درصد است که از ۱۰۰ درصد آموزش دیدگان ۷۵ درصد مشغول بکار می شوند، تصریح کرد : رونق کسب و کار و رفاه، معیشت و ایجاد اشتغال در شهرها و روستاها مستلزم آموزش مهارت است و مبادله تجاری و اقتصادی با همه کشورها می‌بایست پیوست مهارت  داشته باشد.

منبع: ایسنا 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها