آخرین اخبار :
کد خبر : 44541 شنبه 28 مرداد 1402 علم و فناوري
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران اعلام کرد؛

بهره مندی بیش از ۳۶ هزار بیمار از خدمات بستری در مراکز تامین اجتماعی مازندران

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه، به طور متوسط در سال ۱۴۰۱، پاسخگویی به بیش از ۳۶ هزار مورد بستری و بیش از چهارمیلیون مراجعه سرپایی در مراکز ملکی درمانی تأمین اجتماعی استان صورت گرفته است، گفت: ارتقاء درجه اعتباربخشی از درجه ۲ به درجه ۱ بیمارستان تأمین اجتماعی بوعلی نکا پس از بازدید تیم های اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان مازندران پس از هفت سال در سال ۱۴۰۲ محقق شد.

سید رضا کاظمی نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در بیمارستان ولی عصر(عج) قائم شهر خدمات تشخیصی درمان تخصصی و فوق تخصصی در حوزه های جراحی قلب باز، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق قلبی، مغزی و محیطی برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی به صورت رایگان انجام گرفت، اظهار کرد: سال گذشته ۷۷۴ عمل جراحی قلب باز با متوسط قیمت هرعمل، ۵۰ میلیون تومان صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳ هزار و ۷۱۶ آنژیوگرافی قلبی با متوسط قیمت هر آنژیو، ۶ میلیون تومان و ۸۹۱ آنژیوپلاستی قلبی با متوسط قیمت هر مورد، ۴۵ تا۵۵ میلیون تومان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت رایگان انجام شد.

این مسئول با اعلام اینکه ۲۵۸  آنژیوگرافی مغزی با متوسط قیمت هر آنژیو، ۷ میلیون و ۱۷۴ آنژیوپلاستی مغزی با متوسط قیمت هر مورد، ۵۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت رایگان انجام شد، تصریح کرد: در حوزه درمان سرپایی این مدیریت دارای ۱۴ درمانگاه در مازندران شامل ۳ پلی کلینیک تخصصی (آمل، بابل، بهشهر) ۶ مرکز درمانگاهی تخصصی (پل سفید، بابلسر، ساری، تنکابن، نور، قائم شهر) است که به مراجعه کنندگان خدمات می‌دهد.

کاظمی‌نیا افزود: ۵ مرکز درمانگاهی عمومی در (چمستان، محمودآباد، نوشهر، چالوس، رامسر) بوده که ۱۲ درمانگاه در طرح پزشک خانواده و ۲درمانگاه چمستان و پل سفید به دلیل حضور در حوزه شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، خدمات خود را به صورت FFS به جامعه هدف ارائه می دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه درمان غیرمستقیم، مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مازندران با ۲۴۸۹ مؤسسه در سطح استان، اعم از دولتی، دانشگاهی، خصوصی و خیریه قرارداد دارد و از این طریق با خرید خدمت از موسسات درمانی مذکور به جامعه هدف خدمات می‌دهد.

به گفته کاظمی‌نیا، در راستای اجرای مصوبات سازمان تأمین اجتماعی، ۳طرح عمرانی بیمارستان کوچک مقیاس با هدف دستیابی به استانداردهای ۶۴ تخت مصوب وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی در شهرستان های بابلسر، نکا و ساری با اعتبار بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: تقویت توان تجهیزات پزشکی مراکز با اعتباری بالغ بر۱۶۲ میلیارد ریال و خرید یک دستگاه لاپاراسکوپ FULL HD جهت بیمارستان بوعلی نکا با اعتباری بالغ بر۲۶میلیارد ریال از دیگر اقدامات مهم مدیریت درمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم بوده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها